همنوايي مردم نهاوند با مردم مظلوم فلسطين در راهپيمايي روز قدس

نهاوند – ايرنا – در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان مردم مومن و روزه دار نهاوند با شركت در مراسم راهپيمايي روز قدس ضمن انزجار از جنايات رژيم صهيونيستي حمايت و پشتيباني خود را از مردم مظلوم فلسطين ابراز نمودند.

به گزارش ايرنا مردم نهاوند اعم از زن و مرد و پير و جوان با زبان روزه حضور حماسي خود را به نمايش گذاشتند تا نشان دهند كه آرمان مسلمانان در مبارزه با جنايت كاران در هيچ كجاي جهان رو به فراموشي نيست و آنان يد واحده اي براي از بين بردن غده سرطاني منطقه يعني اسرائيل غاصب هستند.
در مراسم راهپيمايي صبح امروز جمعه كه از حسينيه شهيد آيت الله حيدري آغاز شد مردم با مشتهاي گره كرده و فرياد شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا ، فلسطين پيروز است اسرائيل نابود است ، قدس متعلق به مسلمين است و يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا بر آرمان رهايي قدس از چنگال ستمگران صحه گذاشته و خواهان تحقق منويات امام راحل و رهبر انقلاب براي نابودي اسرائيل شدند .
راهپيمايان حضور در مراسم روز قدس را نماد اسلام خواهي مسلمانان و وظيفه اي شرعي دانستند كه ميراث امام راحل به ملت انقلابي ايران است و مردم ما كه همواره حامي شعارهاي انقلاب و طرفدار مظلومين دنيا بوده اند اين بار نيز با حضور خود ، توجه افكار عمومي جهان را به مساله قدس و جنايات رژيم اسرائيل جلب نمودند.
واحد احمدوند از شهروندان نهاوند حضور در راهپيمايي روز قدس را تكليفي شرعي دانسته و مي گويد: حضور اقشار مختلف مردم در راهپيمايي روز قدس وظيفه اي شرعي است كه تكميل كننده يك ماه عبادت مردم مسلمان و مشتي محكم بر دهان غاصبان و ظالمان است.
وي افزود: نام گذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس از سوي امام راحل بيانگر عمق انديشه سياسي حضرت امام (ره) است كه نگذاشت مساله فلسطين كه مساله اول جهان اسلام است به فراموشي و غفلت سپرده شود .
امام جمعه نهاوند نيز به خبرنگار ايرنا گفت: امروز مبارزه با رژيم منحوس و نامشروع صيهونيستي به امري جهاني تبديل شده و فقط منحصر به ملت ايران نيست.
حجت الاسلام عباسعلي مغيثي نيا با اشاره به اينكه روز قدس نماد انسجام و اقتدار جهان اسلام و مسلمانان است اظهار كرد: حضور مردم در اين روز نشانه انزجار از رژيم اشغال گر صهيونيستي و هم پيمانان اوست كه بدنبال ايجاد حاشيه امني براي اين رژيم غاصب هستند.
وي اظهار داشت: حضور آگاهانه و متحدانه مسلمانان سراسر جهان پاسخي به ياوه گويي هاي دشمنان اسلام و استكبار جهاني است.
مردم نهاوند پس از حضور در مراسم راهپيمايي در مصلي نماز جمعه شهرستان حضور يافتند تا از سخنراني اين روز بهره مند شوند .
آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به ابتكار امام راحل به عنوان روز قدس اعلام گرديد كه در اين روز مسلمانان دنيا با شركت در مراسم راهپيمايي ضمن به نمايش در آوردن وحدت خود ، افكار عمومي جهان را به مساله قدس و جنايات رژيم اسرائيل در اشغال سرزمين مسلمانها جلب نمايند.
7525/6993