۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶
کد خبر: 82133132
T T
۰ نفر
امام جمعه سردشت: فرياد مظلوميت مردم فلسطين را بايد به گوش جهانيان رساند

مهاباد- ايرنا- امام جمعه شهرستان سردشت گفت: فرياد مظلوميت مردم بي دفاع فلسطين را در روز جهاني قدس بايد به گوش جهانيان رساند.

به گزارش ايرنا، ماموستا محمد واوي در آيين نماز جمعه سردشت كه با حضور گسترده نمازگزاران در مسجد جامع اين شهر برگزار شد، ضمن تقدير از حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: قدس اولين قبله مسلمانان مي باشد كه مورد اشغال رژيم صهيونيستي قرار گرفته است.
وي افزود: مردم ايران بنا به فرموده امام راحل(ره) از سال 58 هر ساله در آخرين جمعه از ماه رمضان در محكوميت اين واقعه به خيابان ها مي آيند و انزجار خود را از رژيم غاصب صهيونيستي و ايادي استكبار اعلام مي كنند.
ماموستا واوي با انتقاد از برخي كشورهاي اسلامي در مواضع خود در قبال رژيم صهيونيستي اضافه كرد: متاسفانه اين كشورهاي اسلامي و از جمله تركيه كه در روزهاي گذشته دست دوستي به طرف اين رژيم اشغالگر دراز كرده اند، مرتكب خيانتي بزرگ در حق مردم مظلوم فلسطين شده اند.
وي با اشاره به نامگذاري اين هفته تحت عنوان حقوق بشر آمريكايي ضمن محكوميت اين اقدامات اظهار كرد: در اين هفته حوادث گوناگوني همچون بمباران شيميايي سردشت، انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي، ساقط كردن هواپيماي ايراني توسط استكبار جهاني آمريكا اتفاق افتاده است.
ماموستا واوي با ابراز گلايه از مسئولان كشوري، استاني و شهرستاني در رسيدگي به وضعيت شهرستان سردشت گفت: 29 سال از بمباران شيميايي سردشت مي گذرد و در اين مدت اگر هر ساله تنها 2 پروژه عمراني در اين شهرستان اجرا مي شد، اكنون وضعيت عمراني و بهداشتي در سردشت در شرايط بسيار مطلوب قرار داشت.
وي در ادامه رمضان را ماه خودسازي عنوان كرد و گفت: از جمله دروسي كه انسان در اين ماه فرا مي گيرد خويشتن داري، آگاهي و بيداري، تقويت ايمان، دوري از هوسراني و اخلاق ناپسند، خودداري از قضاوت عجولانه و فروخوردن خشم است كه بايد مردم از آن به خوبي استفاده كنند.
شهرستان مرزي سردشت در جنوب آذبايجان غربي واقع شده است.
6185/1905