۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82135261
T T
۰ نفر

اجراي طرح ملي لشكر فرشتگان در مهريز

۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82135261
اجراي طرح ملي لشكر فرشتگان در مهريز

يزد - ايرنا - طرح ملي لشكر فرشتگان روز يكشنبه در سالن آسايشگاه سالمندان شهرستان مهريز برگزار شد .

به گزارش ايرنا فرماندار مهريز در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان به نقش تعيين كننده بانوان در طول دوران دفاع مقدس در كمك به رزمندگان اسلام مطالبي بيان كرد .
سيد محمد رستگاري برگزاري اينگونه برنامه هاي ملي را در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين مردم و جوانان كاري مهم و لازم برشمرد و بر تدوام آن تاكيد كرد .
فرماندار مهريز خاطرنشان كرد: عزت و اقتدار اين ملت و كشور در 38 سال گذشته در عرصه هاي مختلف داخلي و خارجي مديون فداكاري ها و رشادت هاي رزمندگان اسلام و صبر و مقاومت خانواده هاي آنهاست .
رستگاري گفت: بايد خاطرات دوران دفاع مقدس از زبان رزمندگان و بانوان فداكاري كه در پشت جبهه به نقش آفريني مشغول بوده اند براي نسل جوان تبيين شود .
همچنين رييس اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان يزد گفت: طرح ملي لشكر فرشتگان مخصوص دانش آموزان دختر و با حضور زنان فداكار دوران دفاع مقدس برگزار مي شود .
علي اكبر فرهيد افزود: اين طرح در تمامي مناطق و شهرستان هاي تابعه استان با همكاري نهادهاي فرهنگي و تبليغي و مشاركت دانش آموزان عضو انجام مي شود .
وي هدف از اجراي طرح لشكر فرشتگان را معرفي زن مجاهد مسلمان و با نگاه ويژه‌ به شهداي زن براي دانش‌آموزان دختر و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت ذكر كرد .
اين مسئول خاطر نشان كرد: اين طرح برگرفته از پيام مقام معظم رهبري به كنگره بزرگداشت هفت هزار زن شهيد است كه از سال 91 آغازشده و ويژه دانش آموزان دختر است كه به مرور در حال اجراست .
حاضران در اين مراسم از بخش هاي مختلف آسايشگاه سالمندان مهريز بازديد و سالمندان بستري در اين مركز را مورد تفقد قرار دادند .
شهرستان مهريز با 50 هزار نفر جمعيت داراي هشت هزار دانش آموز و 100 مدرسه و همچنين در تمامي مدارس دور دوم متوسطه داراي تشكل انجمن اسلامي است .
7541/ 6197