۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82136492
T T
۰ نفر
زكات فطره زنجانی ها با دو هزار و 800 صندوق جمع آوری می شود

زنجان - ایرنا - مشاور مدیر كل و رئیس اداره زكات كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: عید فطر امسال، زكات فطره روزه داران این استان با دو هزار و 800 صندوق جمع آوری می شود.

حجت الاسلام احمد جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع آوری زكات فطره بر عهده دبیرخانه شورای زكات استان زنجان مستقر در كمیته امداد امام خمینی(ره) این استان است.
وی اظهاركرد: این دبیرخانه دو هزار و 800 صندوق جمع‌آوری زكات فطره روزه داران استان زنجان را در معابر، مصلی‌ها، مجتمع‌های مسكونی، امامزاده‌ها و مساجد این استان مستقر می كند.
مشاور مدیر كل و رئیس اداره زكات كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: همه این صندوق‌ها دارای آرم شورای زكات است و هر صندوقی كه فاقد این آرم باشد جمع آوری می شود و معتبر نیست.
حجت الاسلام جباری تاكید كرد: روز عید فطر امسال نیز همچون سال‌های گذشته زكات فطره مردم روزه دار تا قبل از ظهر همین روز با همكاری بانك‌های عامل به حساب نیازمندان واریز می شود.
وی ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسه هایی توسط دبیرخانه شورای زكات استان زنجان با بهزیستی، موسسه‌های عام المنفعه و خیریه ‌ها، هماهنگی های لازم انجام شد كه زكات فطره روزه داران این استان به حساب بانكی همه نیازمندان تحت حمایت این نهادها توسط كمیته امداد واریز شود.
مشاور مدیر كل و رئیس اداره زكات كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در شش شهرستان این استان به جز شهرستان‌های طارم و ماهنشان وجه زكات فطره روزه داران از طریق سیستم بانكی به حساب نیازمندان واریز می شود.
حجت الاسلام جباری اظهاركرد: در طرح 'مسجد محوری' نیز زكات فطره مردم مستقر در اطراف مسجد، در صندوق‌های مستقر در آن مسجد جمع آوری و در بین نیازمندان همان محل در روز عید فطر توزیع خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: نیازمندان محل نیز توسط امام جماعت و هیات امنا شناسایی شده اند.
مشاور مدیر كل و رئیس اداره زكات كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: مردم از انداختن مبالغ زكات فطره خود در داخل صندوق‌های صدقه غیر از جمع آوری زكات فطره خودداری كنند، چرا كه محل هزینه مبلغ صندوق‌های صدقات مستقر در معابر با محل هزینه زكات فطره متفاوت است و نباید این زكات را در محلی به جز موارد تعیین شده هزینه كرد.
حجت الاسلام جباری یادآورشد: صندوق‌های جمع آوری زكات فطره تا دو روز بعد عید فطر نیز در معابر عمومی مستقر خواهد شد.
سال گذشته 12 میلیارد ریال زكات فطره توسط روزه داران استان زنجان با یك هزار و 800 صندوق مستقر در معابر عمومی، مصلی‌ها، مساجد و اماكن متبركه این استان جمع آوری شد.
7325/6085