۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82137081
T T
۰ نفر
افزون بر سه هزار وقف جديد در چهار سال گذشته در كشور ثبت شد

يزد- ايرنا- مديركل دفتر مديريت عملكرد سازمان اوقاف و امور خيريه از ثبت افزون بر سه هزار وقف جديد در چهار سال گذشته در كشور خبرداد.

حجت الاسلام شوزب شيري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در يزد افزود: بيش از يك ميليون و 600 رقبه نيز در كشور وجود دارد كه استان يزد از لحاظ تعداد موقوفات رتبه پنجم كشور را دارد اما از لحاظ درآمد موقوفه ها در زمره استان هاي بالاي رتبه بيستم كشور قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه بيشتر امامزادگان استان يزد از آل صادق عليه السلام هستند، تصريح كرد: احيا، مرمت و ساخت اماكن فرهنگي در جوار بقاع متبرك امامزادگان فعاليتي غيردولتي است و عمده اين برنامه ها توسط خيران اجرا مي شود.
حجت الاسلام شيري در خصوص اجراي نقشه جامع ساماندهي بقاع متبرك امامزادگان نيز اظهار داشت: به تعداد امامزادگان هراستان نقشه جامع براي آنها طراحي مي شود كه براساس موقعيت جغرافيايي، نقشه راه ساخت و سازهاي يك بقعه متبرك مشخص مي شود.
مديركل دفتر مديريت عملكرد سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تصريح كرد: هم اكنون طرح جامع ساماندهي بقاع امامزادگان براي 30 بقعه در استان يزد در دست اجراست.
وي از خيران خواست در احياي موقوفات و اماكن وقفي به سازمان اوقاف و امور خيريه كمك كنند تا سريع تر از موقوفات بهره برداري شود.
استان يزد 110 امامزاده و بعقه متبركه دارد و از مجموع 40 رقبه موجود در استان 50 تا 60 درصد آن منفعتي است كه اجاره داده مي شود.
همچنين افزون بر سه هزار و 500 موقوفه استان يزد مربوط به عزاداري حضرت سيد‌الشهدا (ع) است.
2088 /6014/