۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵
کد خبر: 82139341
T T
۰ نفر
خودنمايي نقش و رنگ با عرضه آثار هنرمندان صنايع دستي آستارا

آستارا - ايرنا - هنرمندان صنايع دستي آستارا هم زمان با تعطيلات عيد فطر آثار پرنقش و نگار خود را در نقاط پر تردد اين شهرستان عرضه كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، رئيس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آستارا غروب سه شنبه در حاشيه افتتاح غرفه هاي صنايع دستي اين شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: نمايشگاه هاي صنايع دستي نقش ويژه و اساسي را در معرفي هويت فرهنگي شهرستان آستارا ايفا مي كند.
پردل اميري نژاد با اشاره به اينكه نمايشگاه هاي صنايع دستي با همكاري شركت هاي فعال در امور صنايع دستي و نمايندگي ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آستارا برپا شده ، اظهار كرد: اين نمايشگاه ها از ساعت هشت تا 20 در روبه روي هتل اسپيناس و نيز در دو نقطه ورودي شهر واقع در ميدان شهداي گمنام و سه راهي عنبران براي بازديد مسافران و گردشگران تابستاني و شهروندان آماده است.
وي با اشاره به اينكه اين نمايشگاه ها تا پايان فصل تابستان داير است ، بيان كرد: با توجه به گسترده بودن نمايشگاه هاي امسال نسبت به سال گذشته، پيش بيني مي شود به صورت ميانگين روزانه نزديك به 500 نفر از نمايشگاه هاي صنايع دستي در شهرستان آستارا بازديد كنند.
وي با بيان اينكه حدود دو هزار اثر هنري در سطح اين نمايشگاه ها عرضه شده، افزود: حصير ، گليم ، جاجيم ، سفال و تنور سنتي ، كيف هاي دستي و مسافرتي ، خورجين ، تابلو فرش هاي سنتي با طرح هاي مختلف ، انواع لباس هاي محلي مردان و زنان آستارا ، معرق كاشي و چوب و نازك كاري به روي چوب از جمله صنايع دستي هنرمندان شهرستان است كه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است.
اميري نژاد هدف از برگزاري نمايشگاه صنايع دستي را شناساندن فرهنگ اصيل آستارا به مسافران و گردشگران خواند و بيان كرد: شهرستان فرهنگي آستارا همواره در جهت حفظ و انتقال فرهنگ و هنر با ارائه محصولات سنتي و بومي پيشقدم بوده است.
وي افزود: در كنار نقاط عرضه صنايع دستي هنرمندان آستارايي مراكز اطلاع رساني گردشگري در راستاي معرفي جاذبه هاي طبيعي و گردشگري شهرستان آستارا و استان گيلان فعال است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آستارا در ادامه با اشاره به آمادگي موزه تخصصي مدرسه حكيم نظامي آستارا جهت بازديد علاقمندان ، گفت: موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حكيم نظامي آستارا واقع در خيابان حكيم نظامي اين شهرستان با همكاري اداره آموزش و پرورش در ايام تعطيلات عيد فطر و نيز تا پايان فصل تابستان در دو شيفت زماني صبح و عصر آماده بازديد علاقمندان است.
اميري نژاد در ادامه با بيان اينكه دهكده گردشگري حيران با امكاناتي نظير تله كابين ، سورتمه و پيست كارتينگ مورد استقبال گردشگران تابستاني قرار مي گيرد ، افزود: براي آشنا كردن مسافران با سوغات و غذاي محلي در كنار نمايشگاه آثار هنرمندان آستارايي انواع غذاهاي محلي نيز در سطح رستوران هاي شهري و بين راهي آستارا عرضه مي شود.
وجود يك هزار و 200 واحد تجاري در بازارچه ساحلي آستارا و نيز وجود سواحل و طبيعت بكر و نيز واقع شدن در مسير تردد شمال غرب كشور مهمترين دلايل موثر در افزايش تعداد مسافران ورودي به شهرستان آستاراست.
شهرستان مرزي آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و داراي بيش از يكهزار هنرمند صنايع دستي است.
7105/2007