۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82146298
T T
۰ نفر
لاوروف:بهبود روابط روسیه و تركیه تاثیر مثبتی بر رفع بحران سوریه خواهد داشت

باكو –ایرنا – سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: بهبود روابط روسیه و تركیه تاثیر مثبتی بر رفع بحران سوریه خواهد داشت .

به گزارش ایرنا، لاوروف این مطلب را در نشست خبری مشترك با المار محمدیاراف همتای جمهوری آذربایجانی خود در باكو اعلام كرد و افزود: پیشرفت در روابط روسیه و تركیه به طور كلی در منطقه تاثیر مثبت خواهد داشت .
وی اضافه كرد: در پی نامه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری تركیه و سفر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این كشور به سوچی پیشرفت حاصله در روابط مسكو و آنكارا در منطقه تاثیر مثبتی خواهد داشت و به حل مساله سوریه نیز كمك خواهد كرد .
لاوروف گفت: روسیه و تركیه در مساله سوریه اختلاف نظر دارند ولی سعی خواهیم كرد در گفت و گوها بیشتر صادق و در توافقات حاصله صمیمی باشیم و قطعنامه های سازمان ملل متحد را اجرا كنیم .
المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به این كه عادی سازی روابط روسیه و تركیه یكی از موضوعات مورد مذاكره در سفر سرگئی لاوروف بود، گفت: باكو از برقراری روابط حسنه میان همسایگان جمهوری آذربایجان استقبال می كند .
وزیر امور خارجه روسیه در این نشست خبری همچنین در پاسخ به سئوالی در باره رژیم حقوقی دریای خزر، ابراز امیدواری كرد كه كنوانسیون مربوط به رژیم حقوقی این دریا هر چه زودتر از سوی كشورهای ساحلی امضا شود .
سركئی لاوروف كه روز گذشته (دوشنبه ) برای دیدار دو روزه و بررسی راهكارهای حل مناقسه قره باغ كوهستانی وارد باكو شده است، مذاكراتش با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در این زمینه را مفید خواند .
وی در این ارتباط گفت: هدف عمده از دست ندادن موارد امیدبخش مربوط به حل مناقشه قره باغ كوهستانی است .
وی از طرح جزییات مذاكرات حل مناقشه قره باغ كوهستانی خودداری كرد و گفت: مذاكرات فعلی گامی مهم در راستای تحقق توافقات حاصله در دیدار اخیر سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه در سنت پترزبورگ است.
خاورم **337**1144