۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82148566
T T
۰ نفر
بيش از يك هزار ميليارد ريال تسهيلات به بخش توليد همدان پرداخت شد

همدان- ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان همدان گفت: يك هزار و 840 ميليارد ريال تسهيلات توسط بانك‌ها به واحدهاي توليدي همدان پرداخت شده است.

احمد توصيفيان شامگاه چهارشنبه در كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان همدان افزود: دو هزار و 550 ميليارد ريال ميزان اعتبار مورد نياز طرح‎هاي پذيرفته شده در بانك‌ها در سال 95 است.
وي بيان كرد: از آغاز سال 95 تاكنون يك هزار و 850 ميليارد ريال با بانك‌ها عقد قرارداد شده و يك هزار و 840 ميليارد ريال پرداخت شده است.
مديركل تأمين اجتماعي استان همدان نيز با بيان اينكه بخشودگي جرائم حق بيمه در سازمان تأمين اجتماعي اجرايي شده است، اظهار كرد: تا پايان خردادماه 2 هزار و 44 نفر بيمه شده جديد داريم.
محمد عسگري افزود: تعداد افرادي كه بيمه بيكاري دريافت مي‌كنند از ارديبهشت 94 از 2 هزار و 179 نفر به 2 هزار و 386 نفر در سال جاري رسيده است.
وي با بيان اينكه همدان رتبه هشتم كميت و كيفيت اطلاعات ارائه شده دبيرخانه شوراي عالي اشتغال را داراست، اظهار كرد: 60 درصد جمعيت استان شهري و 40 درصد روستايي است.
وي با بيان اينكه ميانگين جمعيت خانواده در استان همدان 3.5 نفر است، افزود: بيشترين جمعيت در استان به شهرستان همدان و كمترين ميزان جمعيت مربوط به شهرستان فامنين است.
وي با بيان اينكه 9 استان در كشور داراي نرخ بيكاري تك رقمي هستند كه استان همدان نيز جزء آن‌ها است، گفت: نرخ مشاركت اقتصادي جمعيت ما در پاييز و زمستان كاهش يافته و نرخ بيكاري افزايش مي‌يابد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان همدان با اشاره به اينكه با توجه به ترويج مدرك‌گرايي در جامعه با افزايش نرخ بيكاري براي فارغ‎التحصيلان روبه‌رو هستيم، اظهار كرد: بنابراين بايد رويكرد ايجاد اشتغال را به سمت فارغ‌التحصيلان ببريم.
وي با بيان اينكه بيشترين سهم اشتغال استان ابتدا در كشاورزي، سپس خدمات و در آخر در بخش صنعت است، افزود: تعداد دختران فارغ‌التحصيل در حال افزايش است.
توصيفيان با اشاره به اينكه تعداد بيمه‌شدگان اصلي در استان 238 هزار و 851 نفر است، تصريح كرد: با جمع‌آوري مناسب آمار اشتغال، مهاجرت، واحدهاي فعال و نيمه فعال در سال 94، صادرات و واردات، مي‌توانيم دليل اصلي بيكاري را اعلام كنيم و برنامه‌هاي لازم را براي افزايش شغل ارائه دهيم.
مديركل بهزيستي استان همدان نيز گفت: يك‌ هزار و 545 نفر به بانك براي دريافت تسهيلات اشتغال معرفي شده‌اند.
حميدرضا الوند افزود: در سه ماهه اول سال جاري 395 نفر با معرفي بهزيستي استان همدان به بانك‌ها، تسهيلات اشتغال دريافت كردند.
7523/6993