۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82149809
T T
۰ نفر
امام جمعه مشهد: بی حجابی لبه تیز تیغ دشمن بر پیكره اسلام است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: بی حجابی یك منكر شرعی و ناهنجاری و لبه تیز تیغ دشمن بر پیكره دین و اسلام است.

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: بی حجابی ابزار دشمن در تهاجم فرهنگی است و باید از همه ظرفیتها برای مقابله با این ناهنجاری استفاده شود.
وی تاكید كرد: مجموعه تهاجم به ارزشهای دینی از گذشته ها با مساله حجاب آغاز شد و امروز نیز صف مقدم در تهاجم و شبیخون فرهنگی مساله حجاب و عفاف است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار كرد: جریان فساد فرهنگی و اخلاقی در این جامعه و نظام شهید داده ما آنقدر تاسفبار است كه مقام معظم رهبری دغدغه خود را به عنوان ولنگاری فرهنگی اظهار كردند و این ولنگاری در ابعاد مختلف فضای اجتماعی، حوزه نخبگان و اندیشمندان و عرصه های فرهنگی قابل مشاهده است.
آیت الله علم الهدی گفت: اگر مردم دچار ولنگاری فرهنگی شوند یعنی غیرت دینی در این جامعه ضعیف شده و یا غیرتمند دینی وجود ندارد.
وی افزود: اگر ولنگاری فرهنگی در عرصه فرهیختگان و نخبگان جامعه باشد به معنای از بین رفتن حساسیت این گروه نسبت به مفاسد و آسیبهای روحی و انسانی جامعه است و اگر اینها حساس نباشند فساد همه جامعه را از بین می برد.
امام جمعه مشهد گفت: اگر یك مسئول فرهنگی در مقابل گناه و مفاسد دیگران بی تفاوت باشد یعنی از خدا نمی ترسد و مواخذه الهی را در نظر ندارد، ولی یقینا دادستان های جوانمرد و غیرتمند دینی اجازه نخواهند داد سرزمین شهدا كانون توسعه فساد و فحشا شود.
وی اظهار كرد: نیروی انتظامی محور اقتدار نظام در برابر فساد، فحشا و فسق و فجور است و اگر برنامه ای اجرا شود و امنیت اخلاقی را از بین ببرد معاونت اخلاقی نیروی انتظامی باید جلوگیری كند و دولت نیز نباید در تصویب مصوبات به دنبال راضی كردن اقلیتی لائیك، لاابالی و ولنگار فرهنگی باشد.
7507/5132