۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۸:۰۶
کد خبر: 82151727
T T
۰ نفر

توسعه استان از اولويت هاي راه آهن يزد است

۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۸:۰۶
کد خبر: 82151727
توسعه استان از اولويت هاي راه آهن يزد است

يزد - ايرنا - مدير كل راه آهن يزد گفت: كمك به توسعه و پيشرفت اين خطه از اولويت‌هاي اين مجموعه در استان يزد است.

به گزارش ايرنا سيد مصطفي داودي روز شنبه در جريان بازديد از روند اجراي دوخطه كردن محور بافق - زرين‌شهر و احداث پل مسير اشكذر- چرخاب و ايستگاه راه‌آهن اشكذر افزود: راه‌آهن مزايايي همچون ايمني‌ و ظرفيت‌ بالا، آلودگي‌ اندك و مصرف كم‌ انرژي ‌ به‌ ساير وسايل حمل‌ونقل را داراست.
وي اظهار داشت: خطوط ريلي استان يزد به‌عنوان يكي از مهم‌ترين مسيرهاي ريلي كشور در مسير شمال به جنوب محسوب مي‌شود كه با دوخطه شدن اين مسير مي‌تواند نقش مؤثرتري در جابجايي مسافر و گردشگران و نيز حمل‌ونقل كالا داشته باشد.
وي افزود: در نظر داريم با حصار كشي و افزايش درجه ايستگاه راه‌آهن اشكذر و نيز تخصيص اعتبار جهت تكميل پل قطار مسير اشكذر چرخاب شرايط را براي رفاه بيشتر شهروندان فراهم آوريم.
فرماندار اشكذر هم در اين بازديد گسترش حوزه حمل‌ونقل ريلي و صنعت گردشگري را از محركه‌هاي اقتصاد مقاومتي برشمرد و اظهار داشت: در نظر داريم با فراهم نمودن شرايط و زيرساخت‌هاي مناسب در شهرستان زمينه را براي رونق بيشتر فعالين اقتصادي و رفاه شهروندان محيا كنيم.
محمدعلي شاه‌حسيني، اقدامات انجام‌شده ازجمله تعريض، آسفالت و ساماندهي بلوار دانشگاه به‌عنوان مسير ايستگاه راه‌آهن شهرستان و نيز ايجاد پل با عرض مناسب در جاده اشكذرچرخاب را در همين راستا دانست و ابراز اميدواري كرد با همكاري مجموعه شهرستان و راه‌آهن استان اين پروژه‌ها هرچه سريع‌تر به پايان برسد.
اشكذر در 20 كيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
6197