كاهش 5.5 درصدی ازدواج تهدیدی اجتماعی در چهارمحال وبختیاری است

شهركرد- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال وبختیاری گفت: كاهش 5.5 درصدی ازدواج و همچنین افزایش تعداد طلاق های ثبت شده یك آسیب و تهدید اجتماعی و رفتاری برای این استان است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا علیمحمدی شامگاه دوشنبه در جلسه كارگاه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی ویژه اصحاب هنر، رسانه و روابط عمومی‌های استان افزود: آمار ازدواج های ثبت شده سال جاری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.5 درصد كاهش داشته است.
وی با بیان این كه هم اكنون آمار طلاق در كشورنسبت به ازدواج های ثبت شده بسیار بالاست، اظهار كرد: جرائم خشن، ضرب و جرح عمومی و قاچاق موادمخدر صنعتی و سنتی و تولید مشروبات الكلی بیشترین آمار وقوع جرم دراستان را دارد.
به گفته وی در پرونده های دعاوی خانوادگی نیز بی بندو باری، طلاق عاطفی و قضایی و شبكه های اجتماعی و اخلاقی تهدید جدی در بنیان خانواده محسوب می شود.
علیمحمدی افزود: بیشترین جرائم در بین افراد بی سرپرست، بدسرپرست و فرزندان طلاق است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان این كه پیشگیری در حوزه وقوع جرم بیش از 30 سال در قانون اساسی مطرح است كه تاكنون به این امر توجه نشده است.
وی به فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و معرفی هنجارها و ناهنجارها در جامعه اشاره كرد و گفت: اجرای این امر یكی از مهمترین برنامه ها وسیاست ها در حوزه مقابله و كاهش جرائم است.
علیمحمدی به حضور كمرنگ رسانه ها، اهل اقلم و روابط عمومی ها و رسانه ها در حوزه فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم اشاره و گفت: از سه سال گذشته معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در كشور و استان ها راه اندازی شده است.
وی اظهار كرد: هنوز فرهنگ پیشگیری در حوزه های مختلف در كشور نهادینه نشده و با گسترش بحث اعتیاد، طلاق و ناهنجاری ها، طلاق در جامعه رو به افزابش است.
وی در ادامه از اجرای طرح موفق مشاوره قبل از ازدواج از سه سال گذشته و اجباری شدن، گذراندن این دوره قبل از ازدواج اشاره كرد و گفت: این طرح نخستین بار در كشور اجرا شده و در این مدت 9 هزار زوج آموزش مهارت های زندگی را فرا گرفته اند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهركرد نیز با اشاره به كاهش ازدواج در استان گفت: متولیان بحث ازدواج در استان باید تمام تلاش خود را در این خصوص به كار گیرند.
سیدمحمد موسوی افزود: مطالبه مردم از مسوولان برای قانونگذاری مطلوب‌، اهمیت فراوانی دارد و باید فرهنگ قانون ‌گرایی بین افراد جامعه ترویج شود.
وی بر اجرای دوره های آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین مهارت‌های مطالبه، تفكر خلاق به افراد جامعه و استان تاكید كرد و گفت: با فرهنگ سازی در حوزه پبشگیری و همچنین ارائه آموزش های لازم می توان از ناهنجاریهای اجتماعی جلوگیری كرد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهركرد با اشاره به اینكه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند نقش اثرگذاری در قانونگذاری داشته باشند، تصریح كرد: لازم است مردم از ظرفیت نمایندگان مجلس برای مطالبه در زمینه قانونگذاری بهره‌مند شوند.
كارگاه یكروزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی ویژه اصحاب هنر، رسانه و روابط عمومی‌های استان با هدف ارتقای فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم و آسبیب اجتماعی در حوزه رسانه و مطبوعات برگزار شد.
7360/2097