صدور مجوز براي موسسات قرآني از مردادماه آغاز مي شود

شهركرد-ايرنا-مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: مؤسسات قرآني از ابتداي مردادماه مي‌توانند براي دريافت مجوز فعاليت اقدام كنند و مجوز اين موسسات در ماه مذكور صادر مي شود

به گزارش ايرنا،جواد كارگران دهكردي دوشنبه شب در نشست شوراي ترويج فعاليت هاي قرآني استان در دفتر امام جمعه شهركرد، با اشاره به ضوابط و قوانين جديد صدور مجوز فعاليت مؤسسات فرهنگي، قرآن و عترت(ع) اظهارداشت: در گذشته مجوز فعاليت مؤسسات قرآني از سوي وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي و سازمان تبليغات اسلامي به صورت مجزا صادر مي شد كه بعد از مطالعه و بررسي دقيق روند ثبت مؤسسات در هر ٢ دستگاه ،ساز و كار ادغام مؤسسات قرآني تهيه و تنظيم شده است.
وي افزود: از ٢ سال گذشته بحث ادغام ٢ اتحاديه و تمركز در روند ثبت مؤسسات مطرح بود كه در نهايت سال گذشته با تشكيل هيأت رسيدگي بر امور مؤسسات قرآني كشور مقدمات صدرو مجوز مؤسسات به صورت متحد فراهم شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت:پس از تشكيل جلسات متعدد از سوي اعضا هيات رسيدگي به امور مؤسسات و نهايي شدن مقررات و آيين نامه‌هاي جديد ثبت مؤسسات،بزودي ثبت درخواست صدور مجوز براي مؤسسات قرآني آغاز مي‌شود.
كارگران دهكردي،با بيان اينكه بيش از ٤٠٠ مؤسسه كشور در نوبت ثبت هستند،خاطرنشان كرد:كار ثبت مؤسسات طبق تاريخ‌هاي اعلام شده به مراكز استان‌ها آغاز شده است.
وي گفت:زمان ثبت مؤسسات فرهنگي قرآن و عترت در استان براي آن دسته از مؤسسات كه تا كنون مجوز نگرفته‌اند از يكم تا پانزدهم مردادماه مي‌باشد و اين تاريخ مربوط به ثبت درخواست مؤسسات جديد است.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد در اين نشست بر حمايت از فعاليت هاي قرآني در سطح استان تاكيد كرد.
2097