۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82156630
T T
۰ نفر
تهيه كننده سريال «پادري»: نمي‌خواستيم به هر قيمتي مخاطب را بخندانيم

تهران-ايرنا- تهيه كننده سريال «پادري» با بيان اينكه در اين سريال نمي‌خواستيم به هر قيمتي مخاطب را بخندانيم گفت: در سريال پادري قرار بود مباحثي مثل رزق حلال و خانواده ايراني را مطرح كنيم.

به گزارش ايرنا، سيدمحمود رضوي عصر سه شنبه در نشست نقد و بررسي سريال «پادري» در فرهنگسراي رسانه با اشاره به روند ساخت اين سريال افزود: ابتدا قرار بود يك كار ديگر به اسم فروشگاه بزرگ بسازيم اما به دلايلي پادري را آغاز كرديم.
وي گفت: قرار شد از فضاي سريال «دودكش» براي ساخت سريال «پادري» استفاده كنيم و اين سريال با همان شخصيت‌ها ساخته شود كه يك سري شخصيت حذف و اضافه شدند.
رضوي با اشاره به پخش سريال «پادري» در نوروز 95 افزود: سازمان صدا و سيما تصميم گرفت اين سريال را ماه مبارك رمضان پخش كند و تغييراتي ايجاد كرديم كه مناسب پخش در اين ماه شود.
وي با بيان اينكه در سريال «پادري» نمي‌خواستيم به هر قيمتي مخاطب را بخندانيم گفت: قرار بود مباحثي مثل رزق حلال و خانواده ايراني را در كار مطرح كنيم و طبق آمار سيما هم پربيننده‌ترين و پررضايت‌ترين سريال ماه رمضان شديم كه از آقاي لطيفي و گروه خوبشان تشكر مي‌كنم.
اين تهيه كننده در پاسخ به پرسشي مبني بر محدوديت‌هاي ساخت آثار كمدي افزود: ما در سينما اگر زاويه ديد درستي داشته باشيم، محدوديتي نداريم و جايي محدود مي‌شويم كه احساسات گروهي را به اسم شوخي جريحه‌دار مي‌كنيم.
رضوي با بيان اينكه براي ساخت آثار كمدي محدوديت هايي وجود ندارد گفت: براي ساخت اين نوع آثار با بعضي از معذوريت‌ها روبرو هستيم.
محمدحسين لطيفي كارگردان سريال «پادري» نيز در اين نشست درباره ساخت اين سريال گفت: وقتي آقاي رضوي تهيه‌كنندگي سريال را پذيرفت، توانستيم گروه دودكش را گردهم آوريم و زماني كه يك گروه با هم هماهنگ باشند، اگر اسم هم تغيير كند مخاطبان سريال را دنبال مي‌كنند و بايد دقت كنيم كه روابط شخصيت‌ها سالم باشد.
لطيفي با ابراز اميدواري از اينكه تمامي كارگردان ها در ساخت سريال به دنباله‌سازي روي بياورند، افزود: ما اگر سيستم استاندارد كشورهاي ديگر را داشتيم، ساخت يك سريال قائم به فرد نبود و هر كارگردان ديگري به جز من مي‌توانست با برند دودكش سريال بسازد.
اين كارگردان افزود: خيلي‌ها به من مي‌گويند لطيفي كه روز سوم مي‌سازد، چرا دودكش مي‌سازد؟ چرا نبايد بسازد؟ من بايد فضاهاي مختلف را تجربه كنم.
وي ابراز اميدوار كرد: هجوم فرهنگي شبكه‌هاي بيگانه را باور كنيم تا بتوانيم با آن به خوبي مقابله كنيم و همانطور كه بايد بدانيم سرطان داريم كه آن را مداوا كنيم.
كوروش نريماني نويسنده سريال «پادري» نيز با اشاره به سختي‌هاي اضافه شدن به گروه پادري براي نوشتن دنباله يك سريال گفت: نوشتن سري دوم سريال «دودكش» كار سختي بود و به عنوان نويسنده ايده‌ها و سليقه‌اي داريد و بايد به آن پايبند باشي و من در تئاتر و فيلمنامه‌هايم مثل پايتخت 2 به اين مسئله توجه مي‌كنم.
وي با بيان اينكه چالش بخشي از شيريني كار است، افزود: كار سخت انسان ها را ورزيده مي‌كند و اگر چه ريسك دارد و شما گاهي مورد نقدهايي واقع مي‌شويد كه سهمي در ايجاد آنها نداريد.
نويسنده سريال «پادري» گفت: سخت‌ترين كار اين است كه شما بايد شكل كار خودتان را حفظ كنيد و من معتقدم تلويزيون دامنه مخاطب گسترده‌اي دارد و خانواده‌ها آن را مي‌بينند، تا حدودي هم مأخوذ به حيا هستيم و نمي‌خواستيم به هر قيمتي بخندانيم و در تئاتر هم هرگز تلاش نكردم جوك تعريف كنم كه تماشاگر را بخندانم.
نريماني خاطرنشان كرد: در ساخت سريال پادري چند دلگرمي داشتم، يكي تهيه‌كننده و كارگردان كه جوانمردانه پاي كار ايستادند و خيلي خوب با گروه و مشكلات كنار آمدند و يكي هم بازيگران كار كه خدا را شكر همه تئاتري بودند و با آنها فضاي دوستانه‌اي داشتم.
بهنام تشكر بازيگر نقش نصرت در سريال «پادري» درباره شاخصه‌هاي مهم اين سريال گفت: پادري دو شاخصه مهم داشت كه يكي ريسك بالاي كوروش نريماني بابت پذيرش نگارش فيلمنامه بود و ديگري هم گردهم آمدن گروه بود كه مشكلاتي داشت و اعتماد ما به آقاي رضوي باعث شد كه در اين سريال حضور داشته باشيم و اگر قرار بود تهيه‌كننده قبلي كار را تهيه كند، قطعا پادري‌اي وجود نداشت.
تشكر با بيان اينكه در سريال «دودكش» انسان ها دچار يك روزمرگي شيرين هستند، افزود:نوشتن چنين آثاري كار دشواري است.
اين بازيگر با اشاره به تقابل ميان شخصيت‌ها در سريال «دودكش» گفت:در اين سريال به خوبي به اين ويژگي پرداخته شده بود و اين انتظار را به وجود آورده بود كه در سريال «پادري» هم اين تقابل وجود داشته باشد و به نظرم شخصيت نصرت روند خوبي را طي كرد تا به پايان قصه برسد.
وي در پاسخ به سوالي در مورد تكرار نقش‌هاي يكسان توسط يك بازيگر افزود: تكراري شدن نقش‌ها به فيلمنامه بر مي گردد اما بازيگر مي‌تواند از زاويه جديدي به شخصيت نگاه كند و بايد ببينيم چقدر شخصيت جديد ايجاد مي‌شود كه به من بازيگر فرصت ايفاي نقش بدهد.
تشكر گفت: شخصا هميشه سعي‌ام بر اين بوده كه خودم را در نقش ها تكرار نكنم و چيزي كه مخاطب در «ساختمان پزشكان» مي‌بينيد، كاملا با «دزد و پليس» و «دودكش» متفاوت است.
سحر عصر آزاد منتقد و مجري نيز در اين نشست با بيان اينكه سريال «پادري» با تكيه بر سريال موفق دودكش ساخته شده گفت: در اين سريال دو شخصيت محوري نصرت و فيروز به دل مخاطب نشسته است.
وي با اشاره به دنباله سازي سريال هاي تلويزيوني افزود: به طور كل دنباله‌سازي در جهان كار مرسومي است و بايد آسيب‌شناسي كنيم كه چرا در تلويزيون ايران اين كار انجام نمي‌شود، با اين وجود سريال «دودكش» اين كار را كرد و ما آن به فال نيك مي‌گيريم.
نشست نقد و بررسي سريال «پادري» عصر سه شنبه با حضور محمدحسين لطيفي كارگردان، سيدمحمود رضوي تهيه‌كننده، كوروش نريماني نويسنده و بهنام تشكر(بازيگران سريال) و سحر عصر آزاد منتقد سينما در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.
سريال «پادري» (ادامه سريال «دودكش») به كارگرداني محمدحسين لطيفي و تهيه كنندگي سيدمحمود رضوي به مناسبت ماه مبارك رمضان هر شب ساعت 22 از شبكه يك سيما پخش شد.
داستان «پادري» در رابطه با قاليشويي مشتاق است كه تعطيل شده و فيروز مشتاق در ايام نزديك به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قاليشويي و حفظ مشتريان سابق، سعي مي‌كند با اجاره يك قاليشويي ديگر، كارش را پي بگيرد، او كه با انبوهي از فرش‌هاي نشسته روبه روست، دردسرهاي جديدي برايش رخ مي‌دهد.
هومن برق نورد، بهنام تشكر، سيما تيرانداز، اميرحسين رستمي، نگار عابدي، محمدرضا شيرخانلو، ياس نوروزي، مجيد ياسر، جمشيد مشايخي، ابراهيم‌آبادي و شهين تسليمي از جمله بازيگران اين سريال هستند.
تهرام/7245/1831