۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82157099
T T
۰ نفر
صادرات كالای نفتی از بندر شهید باهنر 254 درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 254 درصدی كالای نفتی در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از این بندر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محسنی روز چهارشنبه در نشست تشریح عملكرد این بندر اظهار داشت: در این مدت بیش از 375 هزار و 458 تن كالاهای غیر نفتی و 52 هزار و 51 تن كالای نفتی، از این بندر صادر شده است.
وی همچنین از افزایش 185 درصدی صادرات دام زنده از این بندر در سه ماه نخست امسال به مدت مشابه پارسال خبر داد وگفت: در مدت یاد شده 275 هزار و 537راس دام زنده توسط 566 فروند شناور از طریق این بندر به كشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
به گفته وی، مواد شیمیایی، كشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله كالاهای صادراتی بوده كه از بندر باهنر به كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وكشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.
وی با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری 220 TEU كانتینر در بهار امسال در این بندر،خاطرنشان كرد: در این مدت 566 شناور در این بندر پهلو گرفتند كه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 117 درصد رشد داشته است.
محسنی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، 16 هزار و 638 تن كالای غیر نفتی وارد این بندر شده كه برنج، خشكبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدكی، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله كالاهای وارداتی است.
وی ضمن اشاره به عملكرد سه ماهه عملیات جابجایی كالا در این بندر گفت: در مدت یاد شده، افزون بر 482 هزار و 675 تن كالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به جدیدترین آمار سفرهای دریایی از این بندر به مقصد كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز گفت: جابجایی 9 هزار و 359 مسافر در مسیر دریایی كشورهای حوزه خلیج فارس و بندر شهید باهنر بهار امسال به ثبت رسید كه 37 درصد رشد داشته است.
بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیتی جنوب كشور برای تركیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، تركمنستان و عراق است.
12 پست اسكله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیكی به كشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به كریدور شمال-جنوب از طریق شبكه بین المللی جاده ای، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یك پایگاه تجاری راهبردی و مهم در منطقه تبدیل كرده است.
این بندر با برخورداری از سالن مسافری بین المللی استاندارد علاوه بر میزبانی از كشتی های كلاس كروز، سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشـگر و مسـافر بین المللی است؛ به طوری كه سفرهای دریایی خارجی به صورت سه روز در هفته از طریق این بندر انجام می شود.
7198/ 6048