۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82157384
T T
۰ نفر
آبیاری 52 درصد فضای سبز شهرهای خراسان رضوی با آب شرب

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی از آبیاری 52 درصد از فضای سبز شهرهای این استان به جز مشهد با آب شرب خبر داد.

حسین اسماعیلیان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به وجود تنش آب در شهرهای استان باید میزان مصارف آب شرب برای امور غیرشرب كاهش یابد.
وی افزود: هم اكنون سطح فضای سبز 73 شهر زیرپوشش آبفای استان 357 هزار هكتار است كه 171هزار هكتار آن توسط آب غیرشرب و مابقی توسط آب شرب آبیاری می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب غیرشرب برای آبیاری فضای سبز در هشت شهر استان اظهار كرد: این طرح در 60 شهر دیگر نیز در دست اجراست.
اسماعیلیان گفت: هم اكنون هزار و 505 انشعاب مجاز برای آبیاری فضای سبز در شهرهای استان به جز مشهد وجود دارد كه مقدار آب مصرف شده در آنها طی سال گذشته چهار میلیون و 737 هزار متر مكعب بوده است.
وی با تاكید بر تسریع در اجرای طرح جداسازی آب غیرشرب از آب شرب افزود: استفاده از آب غیر شرب یا پساب تصفیه شده فاضلاب برای آبیاری فضای سبز ، كمك شایانی به تامین آب شرب شهروندان می كند.
تابستان امسال 30 شهر خراسان رضوی در شرایط تنش آب با كمبود آب به میزان 855 لیتر در ثانیه مواجه هستند.
هم اكنون 650 هزار مشترك با یك میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در 73 شهر خراسان رضوی (به جز مشهد) زیر پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب استان قرار دارند.
كلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد نیز شركت آب و فاضلاب مستقل دارد.
7505 / 6053