۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82159958
T T
۰ نفر
خدمت رسانی به زائران پیاده حرم رضوی در مسیر نیشابور - مشهد

مشهد- ایرنا- سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم مطهر رضوی گفت: كاروان های زائران پیاده طی دهه كرامت در مسیر نیشابور - مشهد خدمت رسانی می شوند.

حسین رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كاروان های زائران حضرت امام رضا (ع) طی دهه كرامت از بافق در استان یزد، علی آباد كتول و گنبد در استان گلستان، استان های فارس، اصفهان، كرمان، خراسان جنوبی و قم و شهرهای مختلف استان خراسان رضوی از جمله نیشابور، سرخس، كاشمر، بردسكن، بجستان، فریمان و تربت حیدریه با پای پیاده عازم مشهد الرضا (ع) می شوند.
وی با بیان اینكه این كاروان ها برای شركت در مراسم سالروز میلاد امام هشتم (ع)خود را به مشهد می رسانند، اظهار كرد: هم اكنون كاروان زیارتی بافق با 155 زائر و كاروان هایی از استان های فارس، كرمان، اصفهان و خراسان جنوبی پیاده عازم مشهد شده و در مسیر هستند.
وی گفت: بزرگترین كاروان زیارتی در این ایام با جمعیت یك هزار و 500 نفر از نیشابور به مشهد وارد می شود كه در این راستا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
رضایی افزود: زائرانی كه قصد تشرف پیاده به مشهد الرضا (ع) را از طریق كاروان زیارتی نیشابور دارند می توانند از 15 مرداد ماه با مراجعه به پایگاه جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده واقع در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان نیشابور یا تماس با شماره 34222506در این كاروان ثبت نام كنند.
وی اظهار كرد: این كاروان سه روز مانده به سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) در مسیر جاده ولایت در جاده نیشابور به مقصد مشهد حركت خواهد كرد.
وی گفت: خدمات بین راهی در مسیر و در مشهد به كاروان های زیارتی به صورت رایگان ارائه می شود.
سال گذشته نیز در سالروز ولات حضرت امام هشتم (ع) مشهد میزبان 2 هزار و 250 زائر پیاده بود كه این تعداد در سالروز شهادت آن حضرت مصادف با دهه پایانی ماه صفر به 267 هزار و 527 نفر رسید.
جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده، تشكل مردمی است كه به صورت خودجوش برای خدمت رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی تشكیل شده است.
1906 / 6053/ 6075
۰ نفر