۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82160396
T T
۰ نفر
سازندگی در قطار شهری تبریز به ایستگاه قراملك رسید

تبریز - ایرنا - دستگاه مكانیزه حفر تونل (T.B.m) قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وارد ایستگاه اول (قراملك) از خط دوم قطار شهری تبریز شد.

به گزارش ایرنا، مسئول فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران روز شنبه در آئینی كه به همین مناسبت در ایستگاه قراملك برگزارشد، افزود: تجهیزات و امكانات نیروهای مسلح متعلق به مردم بوده و با دستور فرمانده كل قوا در اختیار منافع عمومی قرار گرفته است.
سردار سیدرضا صالحی افزود: این تجهیزات و امكانات در بخش قطار شهری (مترو) منحصر به فرد است و دستگاه های مكانیزه این قرارگاه ماهانه 5 كیلومتر تونل مترو و انتقال آب در شهرستان های مشهد، قم، شیراز و تبریز حفر می كند.
وی گفت: هر دستگاه تمام مكانیزه حفر تونل/ T.B.m/ به طور متوسط ماهانه 400 متر تونل حفر می كند و مسئولان دولتی باید ضمن حمایت های مالی، این میزان حفاری را از ما مطالبه كنند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت دستگاه مكانیزه حفر تونل در سایر مسیرهای قطار شهری تبریز افزود: حمایت مسئولان، اتمام طرح های حفاری در بازه های زمانی پایین تر را در پی خواهد داشت.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت فعالیت های دولت تدبیر و امید قرار دارد و در سه سال اخیر دولت توجه ویژه ای نسبت به قطار شهری تبریز داشته است.
محمد صادق پورمهدی افزود: فاز نخست خط یك متروی تبریز با 6 كیلومتر در حالی مورد بهره برداری قرار دارد كه تا 2 ماه آتی ریل قطار شهری به میدان ساعت می رسد و واگن های آن نیز خریداری شده است.
وی با اشاره به كمك های غیرنقدی دولت تدبیر و امید به طرح قطار شهری تبریز گفت: امسال دو هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی از طریق فروش اوراق در اختیار این طرح قرار می گیرد.
وی اجرای خط 2 قطار شهری تبریز را هم ردیف با خط 1 این طرح در اولویت دانست و افزود: خط دوم این طرح از طریق فاینانس و فروش اوراق مشاركت با جدیت دنبال می شود.
پورمهدی، شتاب دهی به عملیات حفاری از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و فعالیت یك دستگاه دیگر مكانیزه حفر تونل/ T.B.m/ در ایستگاه باغمیشه تبریز را خواستار شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز به پیشرفت فیزیكی 75 درصدی خط 1 متروی تبریز اشاره كرد و گفت: زیرسازی ایستگاه اول از خط دوم آماده است و تا زمان حاضر 560 میلیارد اعتبار ریالی و 22 میلیون یورو اعتبار ارزی در این خط صرف شده است.
صادق پشمینه آذر به انجام حفاری به طول 2 هزار و 600 متر در ایستگاه اول خط 2 اشاره كرد و افزود: مطالعه خط سوم و چهارم قطار شهری تبریز نیز با مساعدت های دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
سازمان قطار شهری تبریز و حومه به منظور مدیریتِ احداث، بهره برداری و توسعه كمی و كیفی شبكه قطار شهری در شهرستان تبریز و حومۀ آن در سال 1381 هجری شمسی تاسیس شد.
هم اكنون با راه اندازی فاز یك نخستین خط قطار شهری تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شهریور سال 1394 شمسی، مسافران در مسیر 6 كیلومتری ایستگاه ائل گلی تا استاد شهریار جابجا می شوند.
شهر تبریز با یك میلیون و 800 هزار نفر جمعیت از كلانشهرهایی است كه به واسطه تردد خودرو ها آلودگی هوا را در برخی از ایام سال تجربه می كند و جابجایی اهالی از طریق وسایل نقلیه عمومی را اجتناب ناپذیر جلوه می دهد.
3072/6183
۰ نفر