۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82161666
T T
۰ نفر
شرايط نامساعد جوي فعاليت بندرشهيد حقاني بندرعباس را تعطيل كرد

بندرعباس- ايرنا- مدير اداره بنادر و دريانوردي بندر شهيد باهنر گفت: به دليل شرايط نامساعد جوي و مواج بودن دريا، از صبح امروز تردد مسافري از بندر شهيد حقاني بندرعباس به مقصد قشم و جزيره هرمز و برعكس متوقف است.

محمد محسني روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تعطيلي بندرمسافري شهيد حقاني تا مساعد شدن شرايط جوي و برقراري شرايط ايمن براي سفرهاي دريايي ادامه دارد.
وي به مردم و مسافران توصيه كرد: با توجه به شرايط نامساعد جوي از تردد به وسيله شناورهاي غيرمجاز و مبادي غيرمجاز به شدت خودداري كنند.
لازم به ذكر است، كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان با اشاره به مواج شدن خليج فارس و درياي عمان ، گفت: اكنون سرعت باد در اين نواحي 43 كيلومتر بر ساعت كه پيش بيني مي شود به 50 كيلومتر بر ساعت نيز برسد.
حمزه نژاد افزود: ارتفاع موج نيزدر خليج فارس ، درياي عمان وتنگه هرمز اكنون بيش از يك متر است كه به يك و نيم متر نيز افزايش مي يابد .
وي خاطرنشان كرد : ناپايداري جوي استان ناشي از استقرار سامانه كم فشار فصلي(مونسون هندي) است و تا پايان هفته اين ناپايداري ها ادامه دارد.
اداره كل هواشناسي هرمزگان در اخطاريه شماره هفت خود از مواج و متلاطم بودن درياي عمان و تنگه هرمز تا پايان هفته جاري خبر داده است.
در اين اخطاريه آمده است: بررسي مدل ها و نقشه هاي جديد هواشناسي بيانگر تاثير سامانه ناپايدار فصلي تا پايان هفته جاري در جنوب شرق كشور است كه سبب ناپايداري موقتي در برخي نقاط استان هرمزگان خواهد شد.
در ادامه اين اخطاريه عنوان شده است: طي اين مدت در ساعات بعدازظهر و اوايل شب در ارتفاعات استان به ويژه مناطق شمالي و شرقي استان و برخي نقاط مستعد رگبار موقتي باران و رعد وبرق و افزايش لحظه اي سرعت باد پيش بيني مي شود و در ساير نقاط در ساعات بعدازظهر احتمال افزايش سرعت باد و گردوخاك دور از انتظار نيست.
اداره كل هواشناسي هرمزگان در اين اخطاريه اعلام كرده است: دراين مدت دريا به ويژه درياي عمان و تنگه هرمز با افزايش باد متلاطم و نسبتا مواج پيش بيني مي شود.
بندر مسافري شهيد حقاني بندرعباس كار جابجايي مسافر بندرعباس وقشم و هرمز برعده دارد وروزانه 10هزار نفر از اين بندر تردد مي كنند.
7198/ 6048