۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۰۴
کد خبر: 82169368
T T
۰ نفر

سنجش بينايي در آينده اي نزديك متحول مي شود

۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۰۴
کد خبر: 82169368
سنجش بينايي در آينده اي نزديك متحول مي شود

تهران - ايرنا - محققان موفق به توسعه يك سيستم سنجش بينايي قابل حمل شده اند كه با صرفه جويي در زمان و هزينه، انواع اختلالات بينايي را تشخيص داده شده و درمان مناسب اتخاذ مي شود.

به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از مديكال اكسپرس، اين سيستم سنجش بينايي SVOne Enterprise نام دارد و محصول شركت Smart Vision Labs است. طرز كار سيستم به اين صورت است كه بيمار در مقابل سه پايه اي شبيه به سه پايه دوربين قرار مي گيرد كه در جايگاه دوربين، يك دستگاه آيفون قرار دارد. آيفون مورد نظر به طور خودكار آزمون مربوط به عيوب انكساري از جمله نزديك بيني، دوربيني، آستيگماتيسم، و مواردي مانند وضوح بينايي و فاصله مردمك ها را اندازه گيري مي كند.
در اين سيستم از فناوري آبرومتر (نوعي آناليزور انتشار موج) استفاده شده است كه مشابه جراحي ليزيك است. پس از پايان آزمايش، اطلاعات مربوط به سلامت چشم بيمار به فضاي ابر متخصصان چشم پزشكي ارسال مي شود و كمتر از 24 ساعت، نسخه مربوط به بيمار از طريق ايميل ارسال مي شود.
اين روش علاوه بر صرفه جويي در وقت بيمار و پزشك، هزينه هاي درمان و ويزيت پزشك را كاهش مي دهد و از طرفي يك پايگاه اطلاعاتي ارزشمند براي انجام مطالعات تحقيقاتي گردآوري مي كند.
به گزارش سازمان جهاني بهداشت، حدود 80 درصد از تمام اختلالات بينايي قابل پيشگيري و درمان هستند، بنابراين بينايي سنجي، اندازه گيري فشار چشم و غربالگري هاي مشابه به صورت دوره اي ضروري است. اين موضوع در مورد بيماران مبتلا به ديابت بسيار جدي تر است. انحطاط ماكولا و گلوكوم از جمله رايج ترين اختلالات بينايي محسوب مي شوند.
علمي (6) **9259**1440
۰ نفر