۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82169828
T T
۰ نفر
آيين تشييع و تدفين يك شهيد گمنام در سنندج برگزار شد

سنندج- ايرنا- پيكر مطهر يك شهيد گمنام كه به تازگي در شمال عراق تفحص شده بود، صبح امروز يكشنبه بر شانه هاي مردم انقلابي كردستان تشييع و در ستاد فرماندهي انتظامي استان كردستان در سنندج به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيين تشييع اين شهيد گمنام از بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان در سنندج شروع و پيكر مطهر شهيد گمنام، با عبور از ميدان هاي انقلاب و آزادي و بلوار پاسداران سنندج، در ستاد فرماندهي انتظامي كردستان و در جوار حسينيه اين ستاد، به خاك سپرده شد.
در آيين تدفين اين شهيد عزيز كه در حسينيه ستاد فرماندهي انتظامي كردستان برگزار شد؛ نماينده ولي فقيه در استان كردستان، امام جمعه سنندج، فرمانده نيروي انتظامي كردستان و جمعي از فرمانده هان نظامي و انتظامي و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
فرمانده نيروي انتظامي استان كردستان در اين مراسم گفت: واقعيت اين است كه زمان ما را برده است و اين شهدا هستند كه مانده اند و زنده هميشه جاويدند.
سردار مسعود خرم نيا با بيان اينكه تا نفس داريم راه شهدا را ادامه خواهيم داد، اظهار داشت: شهدا كساني هستند كه وارد حرم خلوت الهي شده اند و امروز معبري از نور را گشوده اند و در عرصه قيامت همچون خورشيد نورافشاني خواهند كرد.
وي افزود: شهدا با درك صحيحي از وضعيت زمان، دشمن شناسي صحيح و اطاعت از امام خود اين راه را انتخاب كردند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با خداوند متعال معامله كردند.
فرمانده انتظامي استان كردستان در ادامه با اشاره به فرموده امام راحل كه فرموده بودند ملتي كه شهادت دارد، اسارت ندارد افزود: اگر اسير اوامر كدخدا (آمريكا) نيستيم، به بركت شهداست و اگر راهشان را ادامه دهيم و پشت ولي فقيه باشيم تسليم نخواهيم شد.
سردار خرم نيا تاكيد كرد: اين را بدانيد كه اگرشهدا رفته اند و ما مي گوييم مديون شهدا هستيم، فقط با زبان نمي شود دين خود را به شهدا ادا كرد بلكه بايد با عمل نيز نشان داد.
وي گفت: جوان ها بايد بدانند كه 155 هزار شهيد از شهداي دفاع مقدس، 16 تا 25 ساله بوده اند و اينها جواناني بودند كه به علي اكبر اقتدا كردند و در راه امام خود، تكه تكه شدند و اين رسم عاشقي است.
اين شهيد گمنام تازه تفحص شده 21 ساله است و متعلق به عمليات والفجر 4 منطقه پنجوين است.
هم اكنون 94 شهيد گمنام در گلزار شهداي استان كردستان تدفين شده اند.
1904