۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82170190
T T
۰ نفر
پاكسازي يادگاري هاي حك شده بر روي بدنه بازار 700 ساله نايين

نايين،اصفهان-ايرنا- سرپرست ميراث فرهنگي و گردشگري نايين از آغاز عمليات نظافت و پاكسازي يادگاري هاي نوشته شده بر بدنه بازار 700 ساله اين شهر خبر داد.

به گزارش محمود مدنيان محمدي روز يكشنبه در گفتگو با ايرنا افزود: با هماهنگي اداره ميراث فرهنگي و ناحيه مقامت بسيج سپاه، تعدادي از نيروهاي بسيج سازندگي عمليات نظافت و پاكسازي يادگاري هاي نوشته شده بر بدنه بازار تاريخي اين شهر را آغاز كردند.
وي اضافه كرد: اين عمليات تا چند روز آينده نيز ادامه خواهد داشت.
وي گفت: با توجه به تلاش اداره ميراث فرهنگي در زمينه مرمت و احياء بازار تاريخي نايين، يكي از موارد مهم، زيباسازي منظر و بدنه اين بازار است كه اميد است با فرهنگ سازي و حمايت مردم، از اين پس شاهد چنين ناهنجاري هايي در بازار تاريخي نايين نباشيم.
مدنيان با اشاره به اينكه اكثر گردشگران از سمت نارين قلعه و مسجد خواجه وارد بازار نايين مي شوند، گفت: ميراث فرهنگي چندي پيش اقدام به پاك كردن نوشته هاي ذغالي حك شده بر روي ديوارهاي اين بازار كرد اما پس از چندي افرادي دوباره اقدام به اين امر ناپسند كردند.
مدنيان افزود: بازار 700 ساله نايين يكي از قديمي ترين بازارهاي تاريخي ايران با خصوصيت هاي منحصر به فرد است كه در سال 1356 به شماره 1564 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد.
نايين از لحاظ جاذبه هاي تاريخي و طبيعي جزو برترين شهرهاي ايران است بگونه اي كه داراي بيش از يكهزار و 200 اثر تاريخي شناسايي شده و 87 اثر تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي و نيز صدها جاذبه طبيعي و گردشگري از كوهستان تا كوير است.
نايين با 40 هزار نفر جمعيت در 140 كيلومتري شرق اصفهان قرار دارد.
ت 6027/7136