۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82171315
T T
۰ نفر

فرهنگ سازي مصرف انرژي از اسراف جلوگيري مي كند

۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82171315
فرهنگ سازي مصرف انرژي از اسراف جلوگيري مي كند

زنجان - ايرنا - فرمانده حوزه مقاومت بسيج شركت توانير گفت: فرهنگ سازي صحيح در جامعه مي تواند موجب مصرف بهينه انرژي و مانع از اسراف شود و در شرايط كنوني به اين موضوع مهم بايد بيش از گذشته توجه شود.

هاشم صحراپور روز دوشنبه در همايش مديريت بهينه مصرف برق و اصلاح الگوي مصرف مشتركان عمومي و اداري در زنجان افزود: بسيج يكي از افتخارات نظام اسلامي محسوب مي شود و در صورت نياز در عرصه هاي مختلف نقش تاثيرگذاري داشته و حلال بسياري از مشكلات در جامعه بوده است.
وي يادآوري گرد: با توجه به موفقيت نيروهاي بسيجي در عرصه هاي مختلف، در زمينه مصرف بي رويه انرژي نيز اين گروه مي توانند وارد ميدان عمل شوند و اثر گذار باشند.
صحراپور افزود: انرژي برق سرمايه ملي است و بايد با مصرف درست و بهينه براي آيندگان حفظ و از اتلاف آن در بخش هاي خانگي، صنعتي، كشاورزي و عمومي جلوگيري كرد.
وي بيان كرد: ايران يك درصد جمعيت جهان را دارد اما 2 درصد انرژي را مصرف مي كند.
فرمانده حوزه مقاومت بسيج شركت توانير ادامه داد: بسيج در بخش هاي مختلف ورود پيدا كرده و در ترويج مصرف بهينه انرژي و صرفه جويي اثر گذار است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان با بيان اينكه اين شركت برنامه هاي مختلفي را براي مديريت مصرف در بخش هاي مختلف صنعت و كشاورزي اجرا كرده است، ادامه داد: هم اكنون 50 درصد مصارف برق در بخش صنعت و حدود 18 تا 20 درصد نيز در بخش كشاورزي به وقوع مي پيوندد كه اين شركت راهكارهايي از قبيل تعطيلات تابستاني صنايع، به كار گيري مولدهاي صنايع و كارخانه ها را لحاظ كرده است.
عادل كاظمي افزود: سياست هاي تشويقي نيز در بخش كشاورزي با هدف مديريت بهينه مصرف برق در طي شبانه روز لحاظ شده است.
وي بيان كرد: در بخش هاي خانگي و تجاري هم هماهنگي عمومي براي مديريت مصرف برق انجام گرفته كه رعايت نكاتي مهم مي تواند به رعايت سقف مجاز اعلام شده مصرف برق كمك و از بروز خاموشي هاي احتمالي پيشگيري كند.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان خاطرنشان كرد: مديريت بهينه مصرف برق راهكار بسيار خوبي براي خاموشي هاي احتمالي است كه اين موضوع به فرهنگ سازي بيشتري نياز دارد.
پيك بار مصرف برق استان زنجان از 15 خرداد تا 15 شهريور به وقوع مي پيوندد.
6085/7320