۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82172395
T T
۰ نفر

جسد سه جوان غرق شده در سواحل نوشهر پیدا شد

۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82172395
جسد سه جوان غرق شده در سواحل نوشهر پیدا شد

نوشهر - ایرنا - به گفته منابع محلی، جسد سه جوان كه یكشنبه شب در سواحل نوشهر غرق شده بود عصر دیروز (دوشنبه) با تلاش غواصان جمعیت هلال احمر این شهرستان پیدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سه جوان كه 2 مرد 28 و 29 ساله به همراه یك دختر جوان 27 ساله بودند یكشنبه شب در ساحل دهنو نوشهر جان باختند.
به گفته این منابع محلی، این حادثه حوالی ساعت 12 شب اتفاق افتاد و 2 مرد جوان برای نجات جان دختر 27 ساله به دریا زدند كه هر سه نفر غرق شدند.
جسد یكی از آنها ساعتی بعد پیدا شد ولی 2 جسد دیگر روز بعد با تلاش غواصان جمعیت هلال احمر این شهرستان پیدا شد.
گفته می شود این 3 جوان اهل اراك هستند و بدون توجه به تابلوهای هشدار دهنده در ساعت پایانی شب و خارج از طرح سالمسازی دریا وارد دریا شده بودند .
هم اكنون اجساد این جوانان برای گذراندن مراحل قانونی و تشخیص دقیق هویت در اختیار پزشك قانونی قرار گرفت .
گفته می شود كه یك خودوری پ‍ژو پارس و یك چادر پیدا شده در ساحل دهنو متعلق به این سه نفر است.
تلاش خبرنگار ایرنا برای كسب اطلاع از منابع رسمی شهرستان در خصوص فوت این سه جوان بدون نتیجه باقی مانده است و آنان در این تماس از هر گونه اظهارنظر در این باره خودداری كردند.
طرح سالمسازی دریا در مازندران امسال از اول خرداد به اجرا گذاشته شد و تا اواخرشهریور ادامه می یابد.
تمامی شهرستان های غرب استان مازندران با هزینه های زیاد به منظور حفظ جان مسافران و گردشگران مكان های خاصی را برای شنا با عنوان طرح سالمسازی دریا پیش بینی كردند تا هموطنان به هنگام شنا دچار مشكل نشوند.
با وجود اطلاع رسانی مبنی بر شنا نكردن در مكان های خارج از محدوده طرح سالمسازی دریا، متاسفانه عده ای از مسافران بدون توجه به این مهم در این مكان ها شنا می كنند كه تاكنون تعدادی از افراد جانشان را از دست داده اند.
امسال در محدوده ساحلی شهرستان نوشهر به طول بیش از 50 كیلومتر است حدود 150 ناجی غریق كه از این شمار حدود 70 تن در مناطق ممنوعه شنا و بقیه نیز در سه طرح سالمسازی دریا ، فعالیت دارند.
پارسال بر اساس آمار پزشكی قانونی 86 نفر در آب های ساحلی دریای مازندران غرق شدند كه یك سوم تعداد غرق شدگان در سال 91 بوده است.
بر اساس اعلام مسئولان، طرح سالمسازی دریا هم اكنون در حدود یكصد نقطه ساحلی دریای مازندران در حال اجراست و بیش از 800 ناجی غریق هم در طول نوار ساحلی 338 كیلومتری دریای خزر در استان مسقر هستند.
/1295/ 1602/1899/ 6075
۰ نفر