۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82172483
T T
۰ نفر
انهدام 26 باند سرقت در تهران/ 113 سارق و مالخر دستگير شدند

تهران- ايرنا- رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از شناسايي و انهدام 26 باند انواع سرقت طي 48 ساعته گذشته در پايتخت خبر داد و گفت: 113 سارق و مالخر نيز با انهدام اين باندهاي سرقت شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا سردار عباسعلي محمديان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين سارقين در قالب اجراي ششمين مرحله از عمليات سراسري پليس آگاهي براي دستگيري سارقان مناطق مختلف تهران بزرگ و 12 شهر حاشيه اي شناسايي و با حكم قضايي دستگير شدند.
وي تاكيد كرد: از اين تعداد سارق دستگير شده، 72 نفر داراي سابقه كيفري هستند.
سردار محمديان اظهار كرد: مهم ترين محدوده فعاليت اين سارقين به ويژه كيف قاپ ها و موبايل قاپ ها محدوده مركزي شهر تهران بوده است.
وي در مورد ارزش ريالي اموال كشف شده از اين سارقان نيز گفت: هنوز كار كارشناسي در اين مورد انجام نشده اما با بررسي ابتدايي ارزش اموال كشف شده حدود پنج ميليارد ريال برآورد شده است.
رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: اعضاي يكي از باندهاي سرقت دستگير شده با استفاده از سلاح هاي تقلبي و تهديد و ايجاد رعب و وحشت در شهروندان اقدام به سرقت مي كرده اند.
وي تصريح كرد: سارقان دستگير شده بيشتر با استفاده از سلاح سرد اقدام به سرقت و زورگيري در مناطق مختلف تهران بزرگ به ويژه محدوده مركزي شهر مي كردند.
به گفته سردار محمديان، ميانگين سني سارقان دستگير شده 25 سال است كه در اين زمينه انجام كار كارشناسي و آسيب شناسي از سوي دستگاه هاي متولي و مسئول ضروري است.
وي همچنين به افزايش آمار موبايل قاپي در سطح تهران بزرگ اشاره كرد و افزود: براساس بررسي هاي انجام شده حدود 70 درصد سرقت گوشي تلفن همراه، هنگام مكالمه افراد در سطح معابر و خيابان ها به دليل بي توجهي فرد انجام مي شود.
سردار محمديان با اشاره به زمان وقوع سرقت منازل در تهران بزرگ نيز گفت: بيشتر سرقت هاي انجام شده از منازل نيز در محدده زماني 20 الي 21 و 30 دقيقه شب و در طبقات همكف و اول ساختمان ها انجام مي شود.
وي در اين خصوص به شهروندان توصيه كرد، حتما از بسته و قفل بودن درب ورودي، ايوان و پنجره منازل هنگام خروج از خانه اطمينان حاصل كنند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ خاطر نشان كرد: سارقان و مالخران دستگير شده به مراجع قضايي معرفي و اموال مكشوفه نيز به مالباختگان تحويل داده مي شود.
تهرام/4393/1109// 1625