۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۴
کد خبر: 82174648
T T
۰ نفر

دوندگان كاروان جاده ولايت وارد استان فارس شدند

۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۴
کد خبر: 82174648
دوندگان كاروان جاده ولايت وارد استان فارس شدند

شيراز- ايرنا- دوندگان كاروان جاده ولايت استان خراسان رضوي كه حركت خود را از منطقه شلمچه در استان خوزستان آغاز كرده بودند چهارشنبه در ميان استقبال مردم و مسئولان وارد شهرستان اقليد در استان فارس شدند.

رئيس هيات دو و ميداني استان فارس، با بيان اين مطلب در گفت و گو با ايرنا افزود: 30 نفر از دوندگان فارس اين كاروان را همراهي مي كنند.
سيروس زارع مهذبيه اظهار داشت: اين كاروان پس از استراحت در شهرستان اقليد فردا (پنجشنبه) حركت خود را به سوي شهرستان يزد آغاز خواهد كرد.
وي اضافه كرد: دوندگان جاده ولايت، مسير 2 هزار كيلومتري خود را از روز هشتم مردادماه جاري از شلمچه آغاز كرده اند و اين مسير را در مدت 16 روز طي خواهند كرد.
براساس اسناد موجود، سرزمين كنوني شلمچه نقطه اي بوده كه كاروان امام رضا (ع) هنگام حركت از مدينه به سوي مرو از آن به داخل خاك ايران پاي گذاردند و همين مساله باعث شد اين نقطه مرزي از قديم نزد مردم خوزستان به ويژه عرب زبان ها از اعتبار خاصي برخوردار باشد به نحوي كه اين شهر، نخستين منزلگاه و همزمان قدمگاه حضرت در ايران زمين محسوب مي شود.
استان خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد، فارس، يزد و خراسان جنوبي همان مسيري است كه امام رضا (ع) در هنگام ورود به ايران براي رسيدن به مشهد مقدس از آنها عبور كردند.
7368 /6118