۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82177248
T T
۰ نفر

2300 میلیارد ریال زكات سال 94 در كشور جمع آوری شد

۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82177248
2300 میلیارد ریال زكات سال 94 در كشور جمع آوری شد

سمنان- ایرنا- مدیركل امور اجرایی زكات كشور گفت: سال 94 در كشور 2 هزار و 300 میلیارد ریال زكات شامل یك هزار و 300 میلیارد ریال زكات واجب، 300 میلیارد ریال زكات فطریه و 700 میلیارد ریال زكات مستحبی جمع آوری و 57 درصد آن صرف نیازمندان شد.

نجفعلی انتظاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در سمنان با بیان اینكه پرداخت زكات نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: در بهترین حالت، استانی كه خیلی خوب توانسته از اقلام مشمول، زكات جمع آوری كند، فقط 9.3 درصد زكات جمع آوری كرده است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود درآمد زكات كشور در سال 95 به میزان سه هزار میلیارد ریال برسد.
انتظاری ، یكی از رویكردهای شورای عالی زكات را پرداخت هزینه بیشتر برای فقرا عنوان كرد و گفت: به هر میزان زكات جمع آوری شود، 60 درصد برای فقرا و 40 درصد برای اجرای طرح های عمرانی اختصاص می یابد.
انتظاری اظهار كرد: زكات از هر منطقه ای جمع آوری شود باید در همان منطقه هزینه شود و از زكات برای عمران و آبادی همان منطقه استفاده می شود تا مردم بتوانند آثار و بركات آن را مشاهده كنند.
وی تصریح كرد: حق جا به جایی زكات از منطقه ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینكه فرد نیازمند در آن منطقه وجود نداشته باشد.
مدیركل امور اجرایی زكات كشور گفت: در سال 95 كه مزین به شعار اقتصاد مقاومتی است، یكی از عواملی كه باعث ازدیاد بركت می شود، پرداخت زكات است و مردم باید این فریضه الهی را انجام دهند و بركات و آثار خیر آن را در زندگی خود مشاهده كنند.
انتظاری گفت: بیشتر زكات دهنده ها افراد كشاورز هستند و سازمان جهاد كشاورزی می تواند نقش بسیار موثری در زمینه توسعه فرهنگ پرداخت زكات داشته باشد.
وی یادآور شد: با هماهنگی و همكاری روحانی های مستقر در سازمان جهادكشاورزی، روحانی های مستقر در كمیته امداد، پنج هزار مبلغ كمیته امداد و با كمك رسانه ها، می توان فریضه زكات را فرهنگ سازی كرد.
مدیركل امور اجرایی زكات كشور با اشاره به آثار مادی و معنوی پرداخت زكات، گفت: پرداخت زكات مال مردم را پاك می كند و بسیاری از ناهنجاری اجتماعی را در جامعه از بین می برد.
نجفعلی انتظاری، مدیركل امور اجرایی زكات كشور، در همایش شورای زكات استان سمنان حضور یافت.
در این همایش، آیت الله حسن عالمی، رئیس شورای عالی زكات كشور، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه و محمد همتیان معاون استانداری سمنان حضور داشتند و از تعدادی از مودیان و فعالان حوزه زكات در استان سمنان تقدیر شد.
سال 94 در كشور 2 هزار و 300 میلیارد ریال و در استان سمنان 45 میلیارد و 400 میلیون ریال زكات جمع آوری شد.
7341/6103
۰ نفر