۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷
کد خبر: 82177784
T T
۰ نفر
امام جمعه مهريز: رسانه هاي گروهي اخبار صحيح را منعكس كنند

يزد - ايرنا - امام جمعه مهريز گفت: رسانه هاي گروهي در انعكاس اخبار و گزارشات رسالت بسيار سنگيني بر عهده دارد و بايد فقط اخبار صحيح را با سند و مدرك محكم منعكس كنند.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام علي برهان روز شنبه در جمع خبرنگاران مهريز با اشاره به آيات سوره حجرات در خصوص پخش اخبار صحيح و اهميت كار خبرنگاران افزود: خبرنگار در انعكاس اخبار بايد اول سنديت و درستي آن را به معناي واقعي مورد ارزيابي و دقت قرار دهند .
وي ادامه داد: اگر يك خبر و گزارش داراي سند و معتبر و متقن است اين وظيفه خبرنگاران در بخش هاي مختلف است كه نسبت به ارائه و انعكاس آن در بين مردم و جامعه اقدام كنند و گرنه انتقال آن خبر صحيح نيست .
امام جمعه مهريز خاطر نشان كرد: انعكاس اخبار ناصحيح ، پخش شايعات و شايعه پراكني موجب تضعيف انقلاب اسلامي و دامن زدن به اختلافات در جامعه و بسود دشمنان نظام و كشور اسلامي است .
برهان اظهار داشت: تهيه و انعكاس اخبار ناصحيح در جامعه نه تنها هيچ سودي را در بر ندارد بلكه نوعي دروغ پراكني است و به نفع دشمنان و مخالفان كشور و نظام ديني است و بايد خبرنگاران بشدت از آن پرهيز كنند .
وي گفت: هر حرفي و مطلبي كه توسط اصحاب رسانه منعكس مي شود بايد دقيق مورد بررسي قرار گيرد و بعد در جامعه بصورت دقيق ارائه شود كه بدون شك كار خبرنگاران رسالتي خطير محسوب مي شود .
در ادامه فرماندار مهريز با گراميداشت روز خبرنگار و ياد و خاطره شهيد صارمي از فعاليت هاي يكساله خبرنگاران اين شهرستان در بخش هاي مختلف در انعكاس اخبار و گزارشات قدرداني كرد .
سيد محمد رستكاري افزود: خبرنگاران رسانه هاي گروهي بايد بدون بزرگ نمايي به ذكر واقعيات جامعه به مردم و مسئولان بپردازند و نسبت به دميدن روح اميد و نشاط وظايف خود را در نظام اسلامي انجام دهند .
وي به ظرفيت هاي مختلف شهرستان مهريز اشاره و تصريح كرد: از جمله اموري كه خبرنگاران بايد همواره به عنايت ويژه داشته باشند بيان توانايي هاي شهرستان در ابعاد مختلف در سطح رسانه هاي گروهي است .
فرماندار مهريز گفت: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي در شهرستان مهريز كارهاي خوبي عليرغم محدويت هاي مالي و غيره انجام گرفته و وظيفه خبرنگاران است تا با تهيه اخبار و گزارشات مردم را در جريان آنها قرار دهند .
رستگاري گفت: خبرنگاران نماينده افكار عمومي و پل قوي ارتباط بين مردم و مسئولان اجرايي محسوب مي شوند بنابراين بايد بيش از گذشته در انجام وظايف سنگين خود در حوزه خبر و گزارش كار كنند.
وي افزود: خبرنگاران مهريز در يكسال گذشته در سايه همدلي و تعامل با روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي در انعكاس اخبار و گزارشات شهرستان مهريز گام هاي خوبي را برداشته اند .
در اين جلسه كه مدير كل صدا و سيماي يزد نيز حضور داشت با لوح از خبرنگاران مهريز قدرداني بعمل آمد .
مهريز در 30 كيلومتري يزد قرار دارد .
7541/ 6197