۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۴۵
کد خبر: 82177816
T T
۰ نفر
سهم 50 درصدی صنایع كوچك و متوسط در اشتغال

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران درباره اهمیت صنایع كوچك و متوسط در اقتصاد كشور اعلام كرد: این صنایع بیش از 50 درصد اشتغال و 96 درصد كل صنایع را تشكیل می دهند.

به گزارش سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران، علی یزدانی در نشست شورای تخصصی و مشورتی صنایع كوچك كه با حضور نمایندگانی از تشكل های تخصصی و غیر دولتی برگزار شد، گفت: ساخت بیش از 950 شهرك و ناحیه صنعتی در سراسر كشور به تصویب رسیده كه از ظرفیت های مناسبی برای استقرار واحدهای صنعتی كوچك و متوسط برخوردار است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر بررسی دغدغه‌ها و مشكلات واحدهای صنعتی كوچك و متوسط با همكاری و همفكری تشكل‌های تخصصی تاكید كرد و افزود: ایجاد انسجام و پیوند بین واحدهای صنعتی و رفع مشكلات واحدهای صنعتی كوچك و متوسط از دغدغه هایی است كه امیدواریم با تعامل موثر تشكل های تخصصی و بهره مندی از پیشنهادها و راهكارهای این عزیزان گام های موثری برای ساماندهی آنها برداریم.
یزدانی حمایت از صنایع كوچك و ایجاد زیرساخت های عمرانی در شهرك ها و نواحی صنعتی را دو ماموریت ویژه سازمان صنایع كوچك وشهرك های صنعتی ایران عنوان كرد و افزود: برای تحقق این ماموریت ها كیفی سازی شهرك های صنعتی، توسعه خوشه های صنعتی، ایجاد كنسرسیوم های صادراتی و… در دستور كار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، در این شورای تخصصی نمایندگانی از تشكل های تخصصی مانند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران، خانه صنعت و معدن و تجارت و همچنین فعالان دانشگاهی حضور داشتند و به بیان چالش های اصلی واحدهای صنعتی كوچك و متوسط در زمینه قانون كار و تامین اجتماعی، كمبود نقدینگی، سهم اندك بخش خصوصی از اقتصاد، وضعیت شهرك های صنعتی، بهبود فضای كسب و كار، اتخاذ سیاست های حمایتی برای بنگاه های كوچك و متوسط و... پرداختند.
945 شهرك و ناحیه صنعتی در كشور تشكیل شده كه از این مجموع، 760 شهرك و ناحیه در حال بهره برداری است.
همچنین بیش از ٨٧ هزار واحد صنعتی در كشور پروانه بهره برداری دارند كه حدود ٩٠ درصد آن بنگاه های كوچك و متوسط است.
اقتصام**9189**1961
۰ نفر