۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82181390
T T
۰ نفر
دو داور بين المللي فوتبال همدان در تست اليت آسيا شركت كردند

همدان - ايرنا - سخنگوي هيات فوتبال همدان گفت: دو داور بين المللي فوتبال همدان در تست اليت آسيا شركت كردند.

اليت به معني نخبه است و داوراني عنوان اليت را كسب مي كنند كه از سوي ناظران كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) مورد تاييد قرارگرفته و به فدراسيون بين المللي فوتبال (FIFA) معرفي شوند.
ميثم فتاحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بيژن حيدري و پيام حيدري برادران داوري فوتبال همدان در تست آمادگي جسماني داوران آسيايي شركت كردند و موفق به قبولي در تست بدني و آزمون كتبي شدند.
وي با بيان اينكه در اين كلاس داوري 15 داور از يازده كشور آسيايي حضور داشتند و كشور ايران داراي سه سهميه داوري بود افزود: بيژن حيدري، پيام حيدري و حسن اكرامي سه نماينده داوري حاضر در تست اليت آسيا بودند و امروز قرار است به كشورمان بازگردند.
فتاحي اضافه كرد: نتايج تست اليت آسيا به زودي اعلام مي شود و هر سه داور در صورت قبولي در آزمون ها مي توانند در ليست داوران فوتبال اليت آسيا قرار گيرند.
وي خاطرنشان كرد: بيژن حيدري متولد سال 59 و پيام حيدري متولد سال 65 هستند و از سال 78 كار قضاوت در مسابقه هاي مختلف كشوري را عهده دارند.
وي بيان داشت: بيژن حيدري از سال 85 و پيام حيدري از سال 90 وارد جرگه داوران ليگ برتر فوتبال شدند و در فصل جاري نيز بازي هاي حساسي را در ليگ برتر قضاوت كرده اند.
بيژن حيدري پنجشنبه هفته جاري قضاوت ديدار تيم هاي ماشين سازي و تراكتورسازي تبريز در هفته چهارم ليگ برتر فوتبال كشور را برعهده دارد.
پيام حيدري ديگر داور همداني نيز بازي تيم هاي سايپا تهران و پديده خراسان را قضاوت مي كند.
بيش از 50 داور رسمي در فوتبال همدان فعاليت دارند.
7520/2087