به گزارش ایرنا، مسئولان این شركت دیروز اعلام كردند كه به دلیل مشكلاتی كه در سیستم های رایانه ای آن ایجاد شده، قادر به جابجایی مسافران خود در نقاط مختلف جهان طبق زمان بندی مشخص نیستند و بیشتر پروازها با لغو و تاخیر طولانی همراه خواهد بود.
گزارش رسانه های ژاپنی حاكیست كه به دلیل بروز همین مشكل، بیش از یك هزار نفر در سالن و لابی ورودی فرودگاه شب را به صبح رسانده اند و همچنان برخی از مسافران این شركت در سالن فرودگاه سرگردان هستند.
فرودگاه ناریتای ژاپن مركز پروازی خطوط هوایی آمریكا از جمله دلتا به مقاصد آسیای شرقی است.
اگرچه یكی از سخنگویان شركت مزبور در فرودگاه بین المللی توكیو اعلام كرد كه پروازها از صبح امروز از سرگرفته شده اما اذعان كرد كه همچنان تاخیرهایی در پروازها وجود دارد كه ممكن است مسافران براساس زمان بندی گذشته، به مقاصد خود نرسند.
روزنامه «ژاپن تودی» گزارش كرد كه یك هزار و 733 نفر كه مسافر این خطوط هوایی بودند، به دلیل بروز نقص فنی پیش آمده پرواز خود را از دست داده اند.
گزارش ها حاكیست كه بعد از 17 ساعت از قطعی سیستم های رایانه ای این شركت، تلاش برای بازگرداندن پروازها به حالت عادی همچنان ادامه دارد و شركت دلتا برای دلجویی از مسافران به هر یك از آنان یك بسته 200 دلاری هدیه داده است.
اگر چه مسئولان دلتا تحقیقات خود را از روز گذشته آغاز كرده اند اما گزارش ها حاكیست كه آنان از دادن پاسخ به سئوالات بی شمار مردم و خبرنگاران در این زمینه خودداری می كنند.
«ژاپن تودی» می نویسد كه این برای بار دوم است، چنین اتفاقی در كمتر از یك ماه برای این شركت بزرگ هوایی رخ می دهد و مسافران آن با تاخیرهای قابل توجه به مقصد می رسند.
شركت هواپیمایی دلتا در سال 1924 میلادی تاسیس شد و در سال 2015 میلادی روزانه بیش از پنج هزار پرواز به 334 مقصد در 64 كشور جهان انجام داده است.
آساق**1597
پكن - ایرنا - اختلال در سیستمهای رایانهای و ناوبری پروازهای شركت هواپیمایی دلتای آمریكا كه روز گذشته - دوشنبه - آغاز شده، هزاران مسافر را در فرودگاه بین المللی «ناریتا»ی ژاپن سرگردان كرده است.