۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82181668
T T
۰ نفر
530 مركز نگهداری كودك در كشور از سوی خیران اداره می شود

تبریز - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینكه از 570 مركز نگهداری كودك در كشور 530 مركز توسط خیران اداره می شود، خواستار حمایت بیشتر خیران در بحث فرزندخواندگی شد.

دكتر حبیب الله مسعودی‌فرید روز سه شنبه در نشست منطقه ای هم اندیشی اجرای قانون حمایت از كودكان و نوجوانان در تبریز با اشاره به اینكه كودكان به عنوان فرزندان نظام تكلیف ما را در رسیدگی به آنها بیشتر می كند، افزود: سیاست این سازمان سپردن كودكان به كانون گرم خانواده هاست.
وی، تاثیر خانواده بر رشد عاطفی، روانی و شخصیت پذیری آنها را موثر دانست و اظهار كرد: محیط خانه به دلیل برخورداری از محبت بیشتر و ارتباط چهره به چهره با افراد تاثیر بسزایی در رشد كودك دارد.
مسعودی فرید با بیان اینكه هر چند در مراكز نگهداری كودك، آسایش و رفاه آنان به طور كامل تامین می شود، یادآور شد: هیچ چیز جای عاطفه پدر و مادر را نمی گیرد و بسیاری از افراد فامیل نیز دوست دارند كه كودكان را نزد خود نگهدارند ولی به دلیل نداشتن توان مالی نیازمند حمایت خیران است.
وی از تسهیل مقررات و رفع موانع فرزند خواندگی در قانون جدید خبر داد و گفت: در این قانون بحث بیمه و دریافت مستمری بعد از فوت والدین حل شده و تبصره ازدواج فرزند خوانده با والد هم در حال اصلاح است.
مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی هم در این جلسه تعداد مراكز نگهداری كودكان بی سرپرست و بد سرپرست در استان را 23 مركز اعلام كرد و گفت: 22 محل غیر دولتی و به صورت هیات امنایی اداره می شود.
محسن ارشدزاده تعداد كودكان نگهداری شده در این مراكز را 250 فرزند و 60 شیرخوار اعلام و از روند تسهیل فرزند خواندگی خبر داد و افزود: 80 درصد فرزندان را امداد بگیر كرده ایم.
وی خواستار تسریع در صدور فرایند فرزند خواندگی و اصلاح برخی مواد قانون جدید شد و گفت: درج مشخصات واقعی والدین در صفحات توضیحات، ازدواج فرزند خوانده با والدین و آثار تبعات آن، تامین حداقل سن برای زوج برای فرزندگیری و عدم واریز یارانه به فرزندان از جمله مشكلات قانون جدید فرزندگیری می باشند.
سومین نشست هم اندیشی اجرای قانون جمایت از كودكان و نوجوانان با حضور مسئولان و كارشناسان سازمان بهزیستی در تبریز برگزار شد.
6132/6183