۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82183327
T T
۰ نفر
مازندران رتبه ششم فروش محصولات شركت هاي دانش بنيان كشور را كسب كرد

نوشهر - ايرنا - رئيس پارك علم و فناوري مازندران گفت كه اين استان رتبه ششم فروش محصولات شركت هاي دانش بنيان كشور را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي معتمدزادگان روز چهارشنبه در نشست شركت ها و فعالان اقتصادي غرب مازندران در سالن همايش فرودگاه نوشهر اظهار داشت: در حال حاضر 69 شركت از 2 هزار و 500 شركت ها دانش بنيان كشور در مازندران فعاليت دارند.
به گفته وي، شركت هاي دانش بنيان استان مازندران 80 نوع محصول توليد مي كنند.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران گفت : هم اكنون 40 درصد شركت هاي دانش بنياد در حوزه كشاورزي ، 20 درصد در حوزه فناوري اطلاعات (IT) و بقيه نيز در حوزه فني و مهندسي فعال هستند.
معتمدزادگان به قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان اشاره كرد و افزود : تسهيل ارتباط ميان دستگاههاي اجرايي كشور براي باز كردن فضا و تسهيل روند فعاليت شركت هاي دانش بنيان از جمله گمرك، بيمه ها، ماليات و دادن تسهيلات قرض الحسنه و يا وام با سود كم از جمله موارد حمايتي از شركت هاي دانش بنيان است.
فرمانده دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) نوشهر نيز در اين نشست اظهار داشت: دانشگاه علوم دريايي امام خميني(ره) توانسته با فراهم كردن امكانات دانش آموختگان نيروي دريايي را در جهت رفع مسائل و به كارگيري تجهيزات جديد پرورش دهد و امروز دانش آموختگان اين دانشگاه به عنوان چهل و دومين ناوگروه در دريايي عدن حضور دارند.
امير دريادار خرداد حكيمي تصريح كرد: در حال حاضر مازندران بعد از استان فارس بيشترين افراد علاقه مند جذب به دانشگاه علوم دريايي امام خميني(ره) را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به نقش مركز رشد غرب مازندران در نوشهر افزود: بايد از ظرفيت اين مركز بهترين بهره را در جهت توسعه و پيشرفت منطقه و كشور ببريم و مسئولان شهرستان نيز با فراهم كردن فضاي مناسب بستر فعاليت بيشتر شركت هاي دانش بنيان را در اين منطقه فراهم كنند.
براساس برآورد معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري امسال فروش شركت هاي دانش بنيان كشور به 200 هزار ميليارد ريال خواهد رسيد.
دراين همايش جمع زيادي از فعالان اقتصادي غرب مازندران حضور داشتند.
/1602/1295/1654