۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۶
کد خبر: 82187107
T T
۰ نفر
بودجه زيارت در برنامه ششم توسعه تقويت مي شود

مشهد -ايرنا - رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: ماده 12 قانون برنامه پنجم توسعه در بحث اختصاص بودجه زيارت در برنامه ششم قوي تر و جامع تر پيش بيني و ديده مي شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در نشست اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با استاندار و مسئولان خراسان رضوي در بحث رويداد مشهد 2017، پايتخت فرهنگ اسلامي افزود: وجود اين ماده در قانون برنامه ششم توسعه موجب مي شود نگاه به موضوع زيارت و مطالبات مربوط به اين حوزه با جديت و قاطعيت بيشتري پيگيري شود.
وي عنوان كرد : در فرصت باقيمانده براي تكميل برنامه ششم بويژه در اين موضوع گام هاي لازم بر داشته مي شود كه بخشي از مباحث از سوي دولت در آن ديده نشده است.
وي تصريح كرد: بنا نداريم برنامه را براي افزودن اين مباحث به دولت برگردانيم بلكه كليات را در اين زمينه در كميسيون فرهنگي پذيرفته ايم با اين شرط كه همه مباحث در اين موضوع تامين شود.
وي با اشاره به اهميت موضوع زيارت و ضرورت توسعه همه جانبه خراسان رضوي با محوريت مشهد الرضا(ع) افزود : بايد شرايط به گونه اي باشد كه امكان سفر همه مردم به مشهد با بهترين كيفيت در زمان حضور و پشتيباني معنوي در بازگشت به موطن خود فراهم شود.
وي با بيان اينكه اين حوزه نيازمند كار در دو بخش سخت افزاري و نرم افزاري است، گفت: اگر اكنون به موضوع زيارت به عنوان فرصتي ارزشمند براي شهر مشهد توجه نكرده و براي آن برنامه ريزي نكنيم، اين فرصت تبديل به تهديد مي شود.
پژمانفر ادامه داد: در اين ميان براي حضور گردشگران و زائران خارجي هم بايد برنامه ريزي مدون و مشخصي صورت گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه در فضاي مشهد بايد زيارت از سياحت تفكيك شود، افزود: زيارت يك امر تكليفي است كه حاكميت موظف است امكان آن را براي همه افراد فراهم كند.
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس نيز با بيان اينكه مشهد بايد در تراز امام رضا (ع) مطرح شود، افزود : گسترش فرهنگ غني رضوي كه همان اسلام ناب محمدي (ص) است، بايد در اين شهر و زيارت حرم رضوي مورد توجه قرار گيرد.
حجت الاسلام سيداحمد سالك با تقدير از برنامه ها و طرح هاي تدارك شده براي پايتخت فرهنگ اسلامي مشهد 2017 اظهار كرد : هويت پردازي و نشانه سازي در برنامه هاي اين رويداد مهم است ضمن آنكه بايد تبيين سبك زندگي ديني و اسلامي بر مبناي ارزش ها و محتواي آنها هم به طور جدي مورد توجه قرار گيرد.
وي تصريح كرد: در كميسيون فرهنگي مجلس نيز از رديف بودجه اي زيارت در برنامه پنجم دفاع كرديم و اميد است در برنامه ششم، ماده 12برنامه پنجم تاييد شده و رقم بالاتري هم براي آن منظور شود.
شبك 1906/5132 / 1064
۰ نفر