۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82188193
T T
۰ نفر

فهرست كدرشته‌هاي دانشگاه علم و فرهنگ اعلام شد

۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82188193
فهرست كدرشته‌هاي دانشگاه علم و فرهنگ اعلام شد

تهران - ايرنا - شرايط و ضوابط اختصاصي، مبالغ شهريه و فهرست كدرشته‌هاي دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع كارشناسي اعلام شد.

به گزارش ايرنا، شرايط تحصيل در دانشگاه علم و فرهنگ تابع شرايط و ضوابط خاص بوده و تلاش شده مقررات و ضوابط آموزشي با بالاترين كيفيت و كميت اجرا شود. اين دانشگاه در سال 1394 برابر نظام ارزيابي «آي اس سي» - ISC - رتبه يك را در بين دانشگاه‌ها و موسسات غيرانتفاعي و رتبه 52 در بين دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي جامع كشور كسب كرده است.
براساس هماهنگي و تفاهمنامه‌هاي منعقده و در دست اقدام با تعدادي از دانشگاه‌هاي معتبر خارجي نظير «وارويك» - WARWIK - و «ناتينگهام» -
NOTTINGHAM - انگلستان، «يو پي ام» - UPM - و «يو اس ام» - USM - مالزي و «موناش» - MONASH - استراليا دانشجويان در صورت احراز شرايط علمي و پژوهشي لازم و تاييد اساتيد راهنما و تصويب گروه‌هاي آموزشي امكان گذراندن بخشي از تحصيل خود را در اين دانشگاه‌ها خواهند داشت.

** تسهيلات مالي دانشگاه علم و فرهنگ براي دانشجويان
براساس اين گزارش، از كليه دانشجويان قبل از ثبت ‌نام قطعي در دانشگاه، امتحان تعيين سطح زبان انگليسي به عمل مي‌آيد.
داوطلبان ممتاز آزمون سراسري سهميه منطقه يك در گروه آموزشي هنر با رتبه‌اي كمتر از 50 و در ساير گروه‌هاي آموزشي داراي رتبه كمتر 300 كه دانشگاه علم و فرهنگ را انتخاب نمايند از مزيت تحصيل رايگان و همچنين داوطلبان گروه آموزشي هنر داراي رتبه 51 تا 200 و در ساير گروه‌هاي آموزشي با رتبه 300 تا 700 از 50 درصد تخفيف شهريه ثابت در طول مدت تحصيل بهره‌مند مي‌شوند.
همچنين براساس مصوبه هيات امناي دانشگاه، به دانشجويان ممتاز و رتبه اول تا سوم در هر نيم سال تحصيلي تخفيف در شهريه تعلق خواهد گرفت.
دانشجويان اين دانشگاه از مزاياي وام شهريه صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم و نيز از تسهيلات صندوق قرض‌الحسنه دانشجويان ايران (وام ازدواج، وام‌هاي عادي، ضروري و اضطراري) در صورت تخصيص اعتبار برخوردار خواهند شد. با تعدادي از بانك‌ها براي اخذ تسهيلات شهريه با شرايط خاص مذاكره شده و امكان بهره‌مندي از وام شهريه براي دانشجويان فراهم است.
به دانشجوياني كه در مسابقات علمي و فرهنگي و يا ورزشي دانشگاه‌ها و موسسات آموزشي عالي مقام‌هاي اول تا سوم را كسب نمايند تخفيف در شهريه برابر ضوابط و مقررات تعلق خواهد گرفت و دانشجويان اين دانشگاه به تناسب رشته تحصيلي، علاقه و توانمندي در طول تحصيل با پژوهشكده‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراكز علمي جهاد دانشگاهي مرتبط بوده و پس از فراغت از تحصيل جهت همكاري با مراكز يادشده از اولويت برخوردار خواهد بود.
اين دانشگاه هيچگونه تعهدي در قبال تامين خوابگاه ندارد اما تلاش خود را جهت اسكان دانشجويان در خوابگاه‌هاي خصوصي معتبر و مورد تاييد خواهد داشت.

** فهرست رشته‌هاي با آزمون دانشگاه علم و فرهنگ
كدرشته‌هاي باآزمون دانشگاه علم و فرهنگ در گروه آزمايشي علوم رياضي شامل آمار و سنجش آموزشي، آمار و كاربردها، معماري داخلي، مهندسي ايمني، مهندسي برق، مهندسي صنايع، مهندسي عمران، مهندسي كامپيوتر، مهندسي معماري، مهندسي مكانيك، با ظرفيت پذيرش 60 نفر در نيمسال نخست تحصيلي و رشته‌هاي حسابداري، روانشناسي، مديريت بازرگاني، ميدريت جهانگردي، مديريت صنعتي و مديريت فرهنگي هنري با ظرفيت پذيرش شش نفر در نيمسال نخست تحصيلي مي‌شود.
براساس اين گزارش، كدرشته‌هاي با آزمون دانشگاه علم و فرهنگ در گروه آزمايشي علوم انساني، حقوق با ظرفيت پذيرش 60 نفر و كدرشته محل‌هاي حسابداري، روان‌شناسي، مديريت بازرگاني، مديريت جهانگردي، مديريت صنعتي و مديريت فرهنگي‌هنري با ظرفيت پذيرش 36 نفر براي هر كدرشته است و كدرشته‌هاي با آزمون اين دانشگاه در گروه آزمايشي علوم تجربي شامل حسابداري، روانشناسي، مديريت بازرگاني، مديريت جهانگردي، مديريت صنعتي و مديريت فرهنگي و هنري با ظرفيت پذيرش 18 نفر براي هر كدرشته محل در نيمسال نخست تحصيلي است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علم فرهنگ، كدرشته‌محل‌هاي با آزمون گروه آزمايشي هنر در دانشگاه علم و فرهنگ شامل ارتباط تصويري، طراحي پارچه، طراحي لباس، نقاشي و هنر اسلامي با ظرفيت پذيرش 60 نفر براي هر كدرشته‌محل در نيمسال نخست تحصيلي مي‌شود.
فراهنگ**9187**1540** 1071
۰ نفر