۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82190472
T T
۰ نفر
اجرای فاز دو تصفیه خانه فاضلاب شهرك صنعتی كاسپین آغاز شد

قزوین - ایرنا - كار اجرایی فاز دو تصفیه خانه فاضلاب شهرك صنعتی كاسپین قزوین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شهرك های صنعتی كوچك كشور، معاون عمرانی و محیط زیست سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون عمرانی محیط زیست سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران روز سه شنبه در این مراسم گفت: هم اكنون 213 ناحیه صنعتی كشور دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند كه میزان ظرفیت پایش فاضلاب در آنها به صورت روزانه 156 هزار متر مكعب است.
به گفته فتحعلی محمدزاده، 74 درصد واحدهای تولیدی داخل شهرك های صنعتی كشور تحت پوشش تصفیه خانه های مركزی قرار دارند.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان قزوین نیز در این مراسم ظرفیت تصفیه خانه های استان را 4 هزار متر مكعب در روز اعلام و یادآور شد: با اجرای عملیات فاز دو تصفیه خانه شهرك صنعتی كاسپین یك هزار و 200 متر مكعب نیز به ظرفیت كنونی اضافه می شود.
حمیدرضا خانپور افزود: طرح یاد شده با 32 میلیارد ریال اعتبار آغاز و فاز نخست آن نیز در سال 89 با ظرفیت یك هزار و 200 متر مكعب مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گفته وی، 20 درصد از سرریز فاضلاب های تصفیه شده استان برای محصولات كشاورزی قابل استفاده بوده كه به بخش خصوص واگذار شده است.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان قزوین ادامه داد: با افتتاح و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرك صنعتی كاسپین حجم خروجی فاضلاب صنعتی آنها نیز افزایش یافته كه طراحی اجرای مدل دوم تصفیه خانه فاضلاب در راستای حمایت از صنایع كوچك و واحدهای مستقر آن در دستور كار این شركت قرار گرفته است.
وی با اشاره به كنترل آلودگی های زیست محیطی واحدهای صنعتی، اضافه كرد: قبل از احداث تصفیه خانه ها براساس ضوابط شركت شهرك های صنعتی، دفع پساب واحدهای موجود در آن برعهده خود واحدهای صنعتی بود.
وی در پایان افزود: احداث تصفیه ‌خانه ‌های شهرك صنعتی خرمدشت، آراسنج و الحاق پارك صنعتی به شهرك صنعتی لیا در دستور كار آینده این شركت قرار دارد.
7389/8054