۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82190819
T T
۰ نفر

آزادگان آستارايي به ديدار هم رزمان شهيد خود رفتند

۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82190819
آزادگان آستارايي به ديدار هم رزمان شهيد خود رفتند

آستارا-ايرنا- جمعي از آزادگان آستارا با حضور در مزار شهداي گمنام اين شهرستان ، ياد و خاطره هم رزمان شهيد خود را در سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي گرامي داشتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ،‌سرپرست اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران آستارا روز سه شنبه در اين برنامه با اشاره به اينكه 26 مرداد هر سال يادآور رشادت هاي دليرمردان عرصه ايثار است ، اضافه كرد: سالروز بازگشت آزادگان به خاك پاك ايران اسلامي نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي محسوب مي شود.
حجت الاسلام اصغر ابراهيمي شناساندن پيام هاي روشن آزادگان كشور به نسل هاي جديد را امري ضروري خواند و اظهار كرد: نبايد خاطره پيام ها و دلاورمردي ها اين مردان حقيقت بين تاريخ در سينه هايشان ماندگار شود.
وي بيان كرد: بايستي در قالب برنامه هاي مختلف آزادگان سر بلند ، فراز و نشيب هاي مسير اسارت خود در بند رژيم بعثي را براي نسل جوان بازگو كنند.
وي با بيان اينكه آزادگان شكنجه هاي عذاب آور اسارت را به اميد سربلندي ميهن با جان و دل پذيرفتند ، افزود: آزادگان كساني هستند كه با اسير شدن در بند دشمنان ، استقلال ، آزادي و جمهوري اسلامي را براي ما به ارمغان آوردند.
حجت الاسلام ابراهيمي بزرگداشت اين قشر را به خاطر سختي هاي تحمل شده در دوران اسارت، گامي مهم در راستاي التيام دادن به زخم هاي آن دوران اين عزيزان دانست و يادآور شد: بردباري و تحمل شكنجه هاي دشمنان بعثي توسط آزادگان در اسارت به طور قطع به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه كمك مي كند.
وي با گراميداشت ياد و خاطره آزاده سرافراز حجت الاسلام علي اكبر ابوترابي فرد ،برگزاري اين برنامه ها را موجب تقويت همدلي ها و يادآور خاطره هاي بسيار ارزشمند ايام انقلاب و دفاع مقدس دانست و خاطر نشان كرد: آزادگان سفيران عزت و پيام آوران آزادي و آزادگي، اسوه هاي ايستادگي و نماد ايثار و تعالي بخش فرهنگ ايثارگري بشمار مي روند كه در دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت، زيباترين حماسه را خلق كردند.
همچنين در ادامه برنامه هاي امروز ، كاركنان بنياد شهيد و امور ايثارگران آستارا به ديدار جعفر مروت ، خداوردي حسين پور و منوچهر بيجارگرد از آزادگان سرافراز اين شهرستان رفتند.
26 مرداد سال 1369 اولين گروه آزادگان جنگ تحميلي وارد ايران اسلامي شدند و اين روز با عنوان روز آزادگان نامگذاري شده است.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در شمال غربي گيلان و در جوار جمهوري آذربايجان واقع شده و در طول سال هاي انقلاب و جنگ تحميلي 160 شهيد ، 71 آزاده و 615 جانباز به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تقديم كرده است.
7105/6070