۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82190876
T T
۰ نفر
پذیرش دانشجو بدون كنكور در موسسه آموزش عالی قشم

قشم- ایرنا- رئیس موسسه آموزش عالی قشم گفت: دیپلمه های سه رشته ریاضی، علوم انسانی و تجربی می توانند بدون شركت در آزمون كنكور، برای ادامه تحصیل در 14 رشته كاردانی تا كارشناسی این مركز آموزشی ثبت نام كنند.

سراج الدین محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: دیپلمه های متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع كاردانی و كارشناسی می توانند تا 28 ماه جاری بر اساس سوابق تحصیلی و معدل كتبی دیپلم از طریق سایت http://register1.sanjesh.org/rgsarwe9505 در این موسسه آموزش عالی ثبت نام كنند.
به گفته وی دیپلمه های رشته علوم ریاضی و فنی می توانند در هفت رشته شامل 6 رشته كارشناسی مهندسی كامپیوتر، ریاضیات كاربردی، حسابداری، مدیریت امور بانكی، مدیریت بازرگانی، علم اطلاعات و دانش شناسی (كتابداری) و یك رشته كاردانی علمی – كاربردی كامپیوتر ثبت نام كرده و ادامه تحصیل بدهند.
وی ادامه داد: دارندگان مدرك دیپلم علوم انسانی نیز می توانند در چهار رشته كارشناسی شامل مدیریت امور بانكی، حسابداری، مدیریت بازرگانی و كارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی (كتابداری) ثبت نام كنند.
محبی اظهار كرد: دارندگان مدرك دیپلم علوم تجربی نیز می توانند در رشته های كارشناسی حسابداری، مدیریت امور بانكی، مدیریت بازرگانی، كارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی (كتابداری) از طریق سایت اعلام شده برای تحصیل در مركز آموزش عالی قشم ثبت نام كنند و ادامه تحصیل بدهند.
رئیس موسسه آموزش عالی قشم با اشاره به افزایش سه رشته جدید به مجموع رشته های مقطع كارشناسی این مركز آموزشی در سال تحصیلی جدید، اضافه كرد: از سال تحصیلی جدید رشته های مهندسی فناوری ساخت تولید، رایانه و ریاضیات به رشته های این موسسه اضافه شده است.
وی با بیان اینكه رشته های جدید براساس نیاز صنایع فعال منطقه آزاد قشم انتخاب شده است، ادامه داد: در چارچوب سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم، همسویی با صنایع جزیره از سیاست های اصلی این موسسه آموزشی به شمار می رود.
به گفته رئیس موسسه آموزش عالی قشم، دانشجویان این مركز آموزشی از مهر امسال در 2 رشته مقطع كاردانی، 10 رشته مقطع كارشناسی و چهار رشته مقطع كارشناسی ارشد می توانند تحصیل كنند.
محبی با بیان اینكه براساس سیاست های دولت تدبیر و امید، قشم در مسیر تحول صنعتی قرار گرفته است، اظهار كرد: در همین چارچوب مراكز آموزش عالی و دانشگاهی جزیره، رویكرد پذیرش دانشجو را با هدف ورود دانش آموختگان به بازار كار برنامه ریزی كرده اند.
به گزارش ایرنا، جزیره قشم در 20 كیلومتری جنوب بندرعباس مركز هرمزگان واقع شده است و بیش از 12هزار دانشجو در 6 دانشگاه و مركز آموزش عالی این منطقه در رشته های مختلف و در مقاطع كاردانی تا دكترا مشغول تحصیل هستند.
7276/2090/