۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۱
کد خبر: 82193151
T T
۰ نفر

بهسازي روستاهاي همدان در اولويت بنياد مسكن

۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۱
کد خبر: 82193151
بهسازي روستاهاي همدان در اولويت بنياد مسكن

همدان - ايرنا - مدير كل بنياد مسكن استان همدان گفت: با وجود كمبود منابع عمرانيِ در اختيار بنياد مسكن، شاخص طرح هاي بهسازي روستاهاي استان روند قابل ملاحظه اي داشته و اين موضوع در اولويت بنياد مسكن است.

حسن ظفري روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بنياد مسكن در هيچ شرايطي نگذاشته حركت رو به رشد در اجراي طرح هاي عمراني در روستاها با وقفه مواجه شود.
وي اظهار كرد: از هزار و 41 روستاي واقع در استان كه تعداد 941 روستاي آن بالاي 20 خانوار هستند، تعداد 558 طرح بهسازي تاكنون شروع شده و از اين تعداد 346 طرح بهره برداري رسيده است.
وي ادامه داد: تعداد 212 طرح نيز در دست اقدام است كه به عنوان طرح هاي نيمه تمام در ليست اولويت هاي اين بنياد قرار دارد و تلاش اين مجموعه و همكاري و مشاركت مردم سبب شده كه تعداد 13 روستاي در سطح استان به شهر تبديل شود.
ظفري ادامه داد: با ابلاغ اعتبارات سال 1395 و استفاده از قير اعتباري پيش بيني شده در قانون بودجه و مشاركت مؤثر مردم و همكاري نهادهاي محلي و شوراهاي اسلامي روستاها، شاهد توفيق هاي هرچه بيشتر در خدمت رساني به روستاييان خواهيم بود.
وي گفت: در سال 1394 استان همدان جزو استانهاي برتر در استفاده از قير اعتباري بوده و با همدلي و وفاقي كه در بين مسئولان استاني و مجموعه بنياد مسكن وجود دارد حتي در سخت ترين شرايط كه كمبود اعتبارات و منابع مالي براي اجراي طرح هاي عمراني بوده است، بنياد مسكن توانسته در بهسازي روستاها نقش مؤثري را در استان و كشور ايفا كند.
7523/6993