۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳
کد خبر: 82194962
T T
۰ نفر
برگزاري نهمين جشنواره سراسري خوشنويسي غدير در تبريز

تبريز - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از برگزاري نهمين جشنواره سراسري خوشنويسي غدير در تبريز خبر داد.

به گزارش ايرنا، 'محمد محمدپور' روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: برپائي جشنواره خوشنويسي غدير فرصتي براي تجلي انواري از فرهنگ غدير است كه از خامه هاي خورشيدي قلمداران و هنرمندان متعهد جاري مي شود.
وي افزود: از همان زماني كه حضرت علي (ع) به منصب الهي ولايت و وصايت پيامبراعظم (ص) برگزيده شدند، هنرمندان مسلمان در سايه تاثير اين واقعه عظيم، آثاري گرانسنگ را خلق كردند كه در اين ميان سهم هنر خوشنويسي و هنرمندان خوشنويس بيش از همه بوده و نام مبارك مولاي متقيان زينت بخش پهنه اين هنر فاخر شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گفت: اين جشنواره با هدف بهره گيري از مفاهيم ارزشمند قرآن كريم و عرض ارادت به مقام مولاي متقيان حضرت علي(ع) و همچنين تبيين، توسعه و ترويج فرهنگ علوي و تشويق استعدادهاي خلاق و ايجاد انگيزه و تحرك براي استمرار فعاليت هاي تحول آفرين هنر ناب خوشنويسي برگزار مي شود.
وي، تبادل تجربيات و ره آوردهاي اين هنر قدسي در بين هنرمندان خوشنويسي، گسترش فعاليت هاي فرهنگي و هنري و مذهبي مرتبط با مضامين قرآني، تبادل تجربيات مفيد و ارزنده بين هنرمندان و تشويق هنرمندان براي خودسازي از طريق تحرير آيات را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.
محمدپور موضوع هاي جشنواره را شامل خوشنويسي كامل سوره صف و خوشنويسي فرازهايي از خطبه غدير عنوان كرد و گفت: علاقمندان مي توانند آثار خود را در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ و ثلث تهيه و تصوير آن را تا بيستم شهريورماه جاري به آدرس اينترنتيTabriz.calligraphy@gmail.com ارسال كنند.
به گزارش ايرنا، نهمين جشنواره سراسري خوشنويسي غدير هفتم مهرماه جاري توسط انجمن خوشنويسان شعبه تبريز با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
3093/6183