۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۴
کد خبر: 82197160
T T
۰ نفر
روز جهاني مسجد اعلام مخالفت صريح با آتش زدن مسجدالاقصي است

ياسوج - ايرنا - مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه فتح كهگيلويه و بويراحمد گفت: 31 مرداد روز جهاني مسجد اعلام تنفر و مخالفت صريح مسلمانان با اقدام غيرانساني صهيونيست ها در آتش زدن مسجدالاقصي است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين سيد امان الله حسيني صدر روز يكشنبه در آيين بزرگداشت روز جهاني مسجد كه در ياسوج برگزار شد، اظهار داشت: آتش زدن مسجدالاقصي بيانگر خشم، كينه و دشمني صهيونيست ها نسبت به دين مبين اسلام و مسلمانان است.
وي بيان كرد: روز جهاني مسجد فرصتي ارزنده براي تكريم مقام مسجد و تجليل از فعالان و خادمان اين مكان مقدس، مذهبي و فرهنگي است.
حسيني صدر با اشاره به اينكه اهميت و جايگاه والاي مسجد در آيات و روايات متعدد بيان شده، عنوان كرد: مسجد نه تنها يك مكان عبادي است بلكه كاربردهاي گوناگوني در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، علمي، اقتصادي و سياسي دارد.
وي ابراز داشت: مساجد در شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي ايران نقش كليدي داشتند و اكنون نيز انقلاب به الگويي براي ملت هاي مسلمان دنيا و بيداري اسلامي تبديل شده است.
حسيني صدر گفت: تمامي افراد جامعه موظف به تلاش و اقدام براي عمران، آباداني، رونق، شكوفايي و ارتقاي كمي و كيفي مساجد و كاهش مشكلات آنها هستند.
وي اظهار داشت: آباداني مساجد به برگزاري مجالس معنوي باشكوه در آنهاست و بايد ائمه جماعات و اعضاي هيات امنا با خلاقيت و نوآوري اقدام به برگزاري برنامه هاي جذاب و متنوع مذهبي و فرهنگي در مساجد كنند.
در اين آيين 30 نفر از ائمه جماعات، اعضاي هيات امنا، خادمان، موذنان و مكبران فعال مساجد كهگيلويه و بويراحمد با اهداي لوح سپاس و جوايز ارزنده مورد تجليل قرار گرفتند.
برنامه هاي متنوع مذهبي و فرهنگي شامل مداحي و سرود در اين آيين اجرا شد.
31 مرداد به مناسبت آتش زدن مسجدالاقصي از سوي صهيونيست ها در سال 1348 هجري شمسي به نام روز جهاني مسجد نامگذاري شده است.
كهگيلويه و بويراحمد داراي بيش از 600 باب مسجد است.
7535/8005/6110