برگزاري 18 آيين بزرگداشت مفاخر آذربايجان غربي برنامه ريزي شده است

اروميه- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: برگزاري 18 آيين بزرگداشت مفاخر فرهنگي، هنري و ادبي در استان برنامه ريزي شده كه به تدريج در ماه هاي آينده برگزار مي كنيم.

حجت الاسلام محمدباقر كريمي روز دوشنبه در جلسه كارگروه تخصصي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي و بنياد فرهنگ، هنر و ادب آذربايجان غربي كه به منظور هماهنگي برگزاري مراسم نكوداشت استاد دانش فروز برگزار شد، افزود: در نظر داريم اين آيين ها را در شهرستان هاي مختلف استان و با هدف آشنا كردن نسل جوان با مفاخر معاصر استان برگزار كنيم كه در اين خصوص مي توان از ظرفيت نهادهاي فرهنگي مختلف و پيشكسوت هاي حوزه فرهنگ و هنر بهره برد.
وي اضافه كرد: پيش از اين سه مراسم نكوداشت در آذربايجان غربي برگزار شده و در نظر داريم در آستانه سالروز وفات استاد شهريار، مراسم نكوداشت استاد دانش فروز را در اروميه برگزار كنيم.
وي اظهار كرد: در كنار آيين نكوداشت استاد دانش فروز، يادواره استاد شهريار نيز در سالن اجتماعات كتابخانه مركزي اروميه برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي ادامه داد: بسياري از مفاخر استان به ويژه شهر اروميه در بين مردم از جمله جوانان ناشناخته هستند و بايد ساز و كاري را فراهم كنيم كه اين مفاخر در دوران حيات خود، معرفي شوند.
به گزارش ايرنا، غلامرضا دانش فروز كه در آثار خود 'شبگرد' تخلص مي كند، در عرصه ادبيات آثاري چون در بزم قلندران، غم نامه آذربايجان و معراج عارفان را خلق كرده است.
او در سال 1324 در اروميه ديده به جهان گشود و پس از تحصيلات دبيرستاني به خدمت نظام وظيفه پرداخت و پس از آن به استخدام وزرات آموزش و پرورش درآمد.
دانش فروز پس از 22 سال تدريس در شهرستان كنگاور به زادگاه خود، اروميه برگشت و به نوشتن ادامه داد.
وي در دهمين جشنواره ملي سوره به همراه دو چهره برتر ادبي ديگر مورد تجليل قرار گرفت.
2093/1905