۳ شهریور ۱۳۹۵، ۵:۴۰
کد خبر: 82200614
T T
۰ نفر

كره شمالی موشك بالستیك شلیك كرد

۳ شهریور ۱۳۹۵، ۵:۴۰
کد خبر: 82200614
كره شمالی موشك بالستیك شلیك كرد

پكن - ایرنا - كره شمالی در ادامه فعالیت های نظامی و آزمایش های موشكی خود و همچنین در واكنش به رزمایش مشترك كره جنوبی و آمریكا، امروز چهارشنبه یك فروند موشك بالستك شلیك كرد.

به گزارش ایرنا، منابع نظامی كره جنوبی اعلام كردند كه این موشك از یك زیردریایی مستقر در سواحل شرقی این كشور شلیك شده است.
این آزمایش در حالی صورت می گیرد كه كره جنوبی و آمریكا از سه روز پیش در منطقه مشغول انجام رزمایش دو هفته ای خود موسوم به «اولچی فریدام» هستند.
براساس اعلام وزارت دفاع كره جنوبی، كره شمالی این موشك را ساعت 5:30 دقیقه صبح شلیك كرده و هنوز گزارشی در خصوص موفقیت آمیز بودن این پرتاب منتشر نشده است.
نهاد نظامی كره جنوبی همچنین خاطرنشان كرده است كه این موشك از شهر «سینپو» در ساحل شرقی این كشور در استان «هامجیونگ» در جنوب كره شمالی به طرف دریای شرقی شلیك شد.
كره شمالی پیشتر اعلام كرده بود كه در خصوص فناوری موشك های بالستیك بویژه موشك ها با قابلیت شلیك از زیردریایی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.
پیونگ یانگ همچنین گفته است در صورتی كه واشنگتن و سئول دست به اقدامات تحریك‌آمیز بزنند، از تسلیحات اتمی خود برای حمله به آنها استفاده می‌كند.
كره شمالی بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشك های اتمی و بالستیك منع شده است اما در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.
از زمانی كه «كیم جونگ اون» در اواخر سال 2011 رهبری كره شمالی را به دست گرفت، این كشور تاكنون 32 بار پرتاب انواع موشك ها را تجربه كرده است كه در بین آنها شش موشك «موسودان» و 6 موشك «رودونگ» نیز شلیك شد.
این كشور 29 تیر ماه سالجاری 3 فروند و 31 مرداد ماه سالجاری نیز دو فروند موشك بالستیك از نوع رودونگ و موسودان را مورد آزمایش قرار داده است.
آساق**1597