۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82201766
T T
۰ نفر
34 طرح در بخش هاي مختلف در شهرستان شوش به بهره برداري رسيد

شوش - ايرنا - در دومين روز از هفته دولت با حضور فرماندار ،امام جمعه و جمعي از مسئولان محلي 34 طرح عمراني، خدماتي ،ورزشي و بهداشتي در بخش هاي شاوور و مركزي شهرستان شوش به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا فرماندار شهرستان شوش روز چهارشنبه در آيين آغاز عمليات گازرساني به چهار روستاي صالح لوسي، محميد، بيت عيسي و طالب آباد در بخش مركزي شوش به طول 23 كيلومتر گفت:اين طرح شامل 270 انشعاب مي باشد كه با بهره برداري از آن بيش از 350 خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
رضا نجاتي از كلنگ زني ساخت 6 مركز بهداشت در روستاهاي محمدصافي ، مزرعه، خويس ، دوسلق ، حمادي و شيخ سعيدي به جمعيت بهره مند بيش از 48 هزار نفر از ديگر طرح هاي مهم در بخش بهداشت و درمان در اين شهرستان ياد كرد و افزود:12 خانه بهداشت نيز در روستاهاي استقلال، بيت عليوي ، حسين غليم ، حمزه ، خويس 2 ، شيخ حسن، شهيد بهشتي،علي ضغير، فهد بالكو ، كعب زيدان ، مزرعه شط و مزرعه طريفي ساخته شد.
وي با بيان اينكه با اجراي اين طرح ها شاهد تحول بزرگي در بخش بهداشت و درمان در شهرستان شوش خواهيم بود گفت: عمليات نصب سيستم اكسيژن سانترال و ساكشن مركزي بيمارستان نظام مافي شوش نيز به پايان رسيده است.
همچنين به مناسبت هفته دولت دبستان دخترانه فاطمه الزهراء در كوي وهب شهر شوش كه به همت حاج محمدرضاپولادگر از خيرين شهرستان شوش ساخته شده تحويل آموزش و پرورش اين شهرستان شد.
افتتاح زمين چمن روستاهاي شهيددانش ، علي اصغر و جوي مجيد،بهره برداري از 24 هزارمتر مربع جوي و جدول دفع آب هاي سطحي در 22 روستا ، بهره برداري از منبع تامين آب شرب 100هزار ليتري روستاي عمله سيف،بهره برداري از طرح آسفالت روستاهاي تتر و جريه سيد محمد،افتتاح آسفالت روستاي احمدمولا ،بهره برداري از طرح ساماندهي و زهكشي روستاي صالح لوسي و بهره برداري از بلوار ورودي روستاي خلف مسلمر و تسطيح و شن ريزي معابر هشت روستا ديگر طرح هاي مورد بهره برداري در دومين روز از هفته دولت در شهرستان شوش مي باشند.
تامين روشنايي معابر 35 روستا ، بهره برداري از 17 عدد برج نوري در 11 روستا و افتتاح پارك محله اي در روستاهاي جريه سيدراضي و حميدآباد با زمينه بهره مندي 15 هزار نفر از مردم بخش مركزي از ديگر خدمات دولت تدبير و اميد در شهرستان شوش مي باشند.
اعتبار هزينه شده براي ساخت، تكميل وكلنگ زني اين تعداد طرح بيش از 140ميليارد ريال مي باشد كه از منابع مختلف تامين و هزينه شده است.
ديدار با اهالي روستاها، سادات، معتمدين و شيوخ منطقه از ديگر برنامه هاي فرماندار شهرستان شوش در دومين روز از هفته دولت بود.
اجراي طرح هاي عمران روستايي ، بهداشتي و ورزشي در مناطق روستايي شوش رضايت ساكنان اين مناطق را به دنبال داشته است.
شهرستان شوش با 220 روستا در شمال استان خوزستان واقع است.
7280/6068