۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۲
کد خبر: 82203077
T T
۰ نفر
برگزاری سالانه 3500 اردوی جهادی در مناطق محروم توسط آستان قدس رضوی

مشهد- ایرنا- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: در راستای عمل به منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب در حكم تولیت این آستان مقدس، سالانه 3500 اردوی جهادی در مناطق محروم برای رسیدگی به مستضعفان از سوی این معاونت برگزار می شود.

مصطفی خاكسار قهرودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری اردوهای مزبور طی تفاهم نامه ای بین آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی و با مشاركت خیرین برای رسیدگی به مستضعفان برگزار می شود.
وی اظهار كرد: این اردوها در موضوعات عمران، فرهنگی، اشتغالزایی، بهداشت و درمان، كارآفرینی و خدمات دامپزشكی است كه طی آن گروهی جهادگر و متخصص در هر حوزه كاری از سوی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی به نقاط محروم كشور اعزام می شوند.
وی با اشاره به محرومیت زدایی در حوزه بهداشت به عنوان نخستین گام در راستای برگزاری اردوهای جهادی گفت: نخستین گروه جهادگران سلامت با عنوان گروه جهادی منتظران ظهور از ابتدای شهریور ماه به نقاط محروم خراسان جنوبی اعزام شدند.
خاكسار قهرودی افزود: در این راستا بیش از 140 جهادگر رضوی متشكل از 120 دندانپزشك، پنج پزشك در تخصص‌ های مختلف و 10 نیروی فرهنگی به روستای لانو در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی اعزام شدند.
وی اظهار كرد: گروه جهادی منتظران ظهور فعالیت خود را تا 9 شهریور ماه در این روستا ادامه داده و خدمات رایگان پزشكی ارائه می دهند.
وی گفت: نخستین گروه پزشكی تخصصی خیران سلامت نیز از سوی آستان قدس رضوی با مشاركت بسیج جامعه پزشكی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دهه كرامت به مناطق محروم و كم ‌برخوردار مشهد اعزام شدند و خدمات رایگان پزشكی در 12 منطقه محروم این شهر ارائه دادند.
7489 / 6053
۰ نفر