۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82203556
T T
۰ نفر

540 كیلومتر بزرگراه در استان كرمان در دست ساخت است

۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82203556
540 كیلومتر بزرگراه در استان كرمان در دست ساخت است

كرمان - ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان گفت: یكهزار و 570 كیلومتر بزرگراه در این استان وجود دارد و 540 كیلومتر بزرگراه نیز در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا محمدمهدی بلوردی عصر پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در كرمان در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای پروژه های جدید راه سازی در استان كرمان، این استان به رتبه های برتر كشوری در این زمینه دست خواهد یافت.
وی با تاكید بر اینكه سرعت اجرای پروژه های راه سازی در استان كرمان كند نیست گفت: با وجود اینكه در سال جاری تاكنون هنوز تخصیص اعتبارات ملی واریز نشده است اما احداث 105 كیلومتر بزرگراه در برنامه اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان قرار دارد.
مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان افزود: محور چترود - راور - دیهوك به عنوان یك طرح ملی و از پروژه های اقتصاد مقاومتی با دو هزار و 300 میلیارد ریال قرارداد در حال كار است و امسال 64 كیلومتر از این محور زیر بار ترافیك خواهد رفت.
وی گفت: روند اجرایی پروژه كرمان - بم نیز تا مدت ها كند بوده است كه در حال حاضر مراحل نهایی قرار دارد و با بهره برداری از این طرح می توان گفت از كرمان تا مرز سیستان و بلوچستان از سمت فهرج چهار خطه است.
بلوردی ادامه داد: در محور رفسنجان، انار و سرچشمه دو پیمانكار توانمند در حال كار هستند كه دراین پروژه شركت مس نیز مشاركت دارد و این پروژه به قطعه آخر رسیده است.
وی گفت: امسال محور كرمان - زرند نیز به طور كامل زیر بار ترافیك می رود.
وی بیان كرد: در دو هفته اخیر یك قطعه از محور بافت به سیرجان نیز به صورت چهار خطه افتتاح شده و قطعه بعدی نیز با وجود كمبود اعتبارات در دست اجراست.
مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان با بیان اینكه راه های مختلفی در قانون بودجه امسال از جمله اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشاركت برای پرداخت مطالبات پیمانكاران در نظر گرفته شده است اظهار كرد: سال گذشته استان كرمان 640 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی استفاده كرده است.
وی گفت: امسال نیز برنامه قابل توجهی برای استفاده كرمان از اعتبارات این محل تدوین شده است.
بلوردی افزود: در استان كرمان 10 طرح بزرگ راه سازی پیوست قانون داریم كه در دست اجرا هستند.
وی درباره سهم راه های استان از اعتبارات استانی نیز گفت: در مجموع اعتبار استانی، اعتبار كمی است و نمی توان فشاری روی اعتبار استان آورد.
وی خاطرنشان كرد: طبیعی است كه اعتبار اختصاص داده شده به استان ها نقش نگهداری، تجهیز و اجرای كارهای كوچك را دارد و نمی توان از این اعتبارات انتظار داشت كه منجر به طرح های بزرگ شوند.
مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان گفت: در همه سنوات بخش حمل و نقل 28 تا 29 درصد از كل سنوات استان را به خود اختصاص داده است.
وی درباره برون سپاری اجرای طرح های راه و شهرسازی نیز گفت: برون سپاری در ادبیات بودجه به معنای آن است كه فعالیت اجرایی از سوی دستگاه دولتی اجرا نشود و در این زمینه تمامی اقدامات اجرایی برون سپاری شده است.
7440/3028