۵ شهریور ۱۳۹۵، ۷:۴۱
کد خبر: 82203684
T T
۰ نفر
حزب الله لبنان:هرگونه جنگ علیه تروریسم در سوریه باید با هماهنگی دولت آن باشد

بیروت – ایرنا - فراكسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت ) در پارلمان لبنان در پایان نشست خود به ریاست « محمد رعد» بیانیه ای صادر و تاكید كرد: اولویت نخست، مبارزه با تروریسم در سوریه است اما هرگونه مبارزه باید از طریق دولت سوریه و با حفظ حاكمیت ملی ، یكپارچگی سرزمینی ، استقلال و نقش مقاوم آن صورت گیرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این بیانیه نسبت به ابعاد طرح خطرناك آمریكا كه وحدت ملت های منطقه را نشانه گرفته و هدفش ایجاد شكاف و اختلاف بیشتر بین این ملت ها به بهانه های قومی و طائفه ای است، هشدار داده و برضرورت هوشیاری ملت ها و همبستگی آنها و تقویت وحدت ملی در هر كشوری برای مقابله با این طرح آمریكا تاكید شده است.
در این بیانیه تاكید شده است: تحولات و رخدادهای سوریه ثابت كرده كه تروریسم تكفیری ابزار طرح آمریكا برای تجزیه و نابودی كشورهای منطقه ما است و این طرح همچنان توسط بازیگران در خدمت منافع دولت آمریكا و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این كشور، ادامه دارد.
فراكسیون حزب الله تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محكوم و تاكید كرده است كه اوضاع نامناسب بیشتر كشورهای عربی ناشی ازسیاست های حاكمان آنها این فرصت را در اختیار متجاوزان صهیونیست قرار داده تا معادله های جدیدی را بر فلسطینی ها تحمیل كنند و سیاست شهرك سازی در سرزمین اشغالی فلسطین را ادامه دهند.
این فراكسیون با تجلیل از ملت مقاوم فلسطین به ویژه اهالی غزه خاطرنشان كرده است، مقاومت و پایداری تنها گزینه ای است كه همه جهان و دشمن صهیونیستی را وادار می كند به همه حقوق این ملت اعتراف كنند.
در بیانیه فراكسیون حزب الله با تجلیل از تظاهرات گسترده ملت یمن در صنعا برای تایید شورای عالی سیاسی اداره یمن تصریح شده است كه تجاوز سعودی – آمریكائی و دلبستن بیهوده به این تجاوز برای مجبور كردن یمنی ها به دست كشیدن از رویكرد تعیین سرنوشت خود و تسلیم شدن در مقابل اراده و شرطهای متجاوزان، شكست خورده است.
در این بیانیه آمده است: تجاوز وحشیانه و بمباران مدارس و بیمارستان ها توسط متجاوزان سعودی – آمریكا را محكوم می كنیم و پایداری ملت یمن و اصرارش برای رد وابستگی و زانو زدن در مقابل سیاست ها و طرح های این متجاوزان را می ستائیم.
فراكسیون حزب الله با هشدار به اینكه بحران سیاسی در لبنان به مرحله ای بسیار خطرناك رسیده كه دولت لبنان را با خطر فروپاشی مواجه كرده، تاكید كرده است كه مسئول اوضاع كنونی حزب جریان المستقبل (همپیمانان آل سعود) و اقدامات كینه توزانه و خصمانه آن از سال 2006( شكست ارتش صهیونیستی در جنگ 33 روزه درمقابل مقاومت) تاكنون است و این مردم لبنان هستند كه بهای سنگین آن را می پردازند.
این فراكسیون با استقبال از ابتكارعمل مثبت و ملی « سیدحسن نصرالله» دبیركل حزب الله كه فرصتی را برای حل بحران های لبنان فراهم كرده است، می افزاید: حزب جریان المستقبل همواره در انتظار دستورها از خارج است و به همین دلیل مسئول جلوگیری از موفقیت راه حل ها و فلج ماندن موسسه های لبنانی است.
فراكسیون حزب الله با اشاره به نزدیك شدن به سی و هشتمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و شیخ « محمد یعقوب» و« عباس بدرالدین» دو همراه وی در كشور لیبی، تاكید كرده است كه احدی نمی تواند با مرور زمان ، بینان ملی، عربی و اسلامی را كه امام موسی صدر الگوی آن و نماد بیداری برای دفاع از كشور و تحقق عدالت است، از بین ببرد وهمچنان شاهد تحرك وجدان های بیدار، مبارزه با ظلم و مقاومت در مقابل اشغالگران برای حمایت از كرامت و آزادی و استقلال لبنان هستیم.
خاورم ** 1324