۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82203900
T T
۰ نفر
وزیر نیرو: بهره برداری از صدها طرح نشانگر وجود امنیت كامل در كشور است

ارومیه - ایرنا - وزیر نیرو گفت: بهره برداری و كلنگ زنی صدها طرح عمرانی و صنعتی در برهه هایی همچون هفته دولت و دهه فجر، نشانگر وجود امنیت كامل در نقاط مختلف كشور است كه باید برای حفظ آن تلاش كنیم.

حمید چیت چیان روز جمعه در آیین كلنگ زنی شبكه آبیاری و زهكشی بادین آباد پیرانشهر افزود: كشورهای زیادی در منطقه درگیر جنگ و ناامنی هستند ولی ما افتخار می كنیم كه با جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران، امنیت كامل در نقاط مختلف كشور به ویژه مناطق مرزی حاكم است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی از استان های بسیار فعال در حوزه كشاورزی و دارای قابلیت های زیادی در این حوزه است؛ ما سعی می كنیم با اجرای طرح های آبیاری مناسب، این قابلیت ها را بیش از پیش به منصه ظهور برسانیم.
وی اظهار كرد: مكمل اجرای طرح‌های آبی در نقاط مختلف كشور به ویژه آذربایجان غربی، همكاری كشاورزان در انتخاب محصول مناسب و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است كه می تواند در كاهش هدررفت آب و ایجاد بازده مناسب آبی و كشاورزی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وزیر نیرو با اشاره به مشخصات طرح شبكه آبیاری و زهكشی بادین آباد پیرانشهر گفت: ظرفیت این شبكه 13 هزار مترمكعب است و این طرح از بخش‌های 6 ‌گانه‌ای است كه برای توسعه كشاورزی این منطقه امروز كلنگ زنی می‌شود.
چیت چیان ادامه داد: مقدمه اجرای این شبكه، ساخت سد سیلوه بود كه امیدواریم تا 2 ماه آینده به بهره برداری برسد.
با بهره‌برداری از طرح شبكه آبیاری و زهكشی بادین آباد پیرانشهر، بیش از 2 هزارو 500 هكتار از زمین‌های كشاورزی منطقه زیر كشت می‌رود.
استفاده از حجم آب تخصیص ‌یافته برای مصارف كشاورزی پیرانشهر و تامین آب مورد نیاز كشاورزان هفت روستا از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
سد انحرافی تنظیمی بادین‌آباد در فاصله 150 كیلومتری ارومیه و روی رودخانه بادین‌آباد قرار دارد و 32 میلیون مترمكعب از آب این سد را برای كشاورزی منطقه انتقال خواهد داد.
زمین‌های این منطقه نیز به سامانه آبیاری تحت فشار و قطره‌ای تبدیل خواهد شد.
وزیر نیرو از صبح جمعه در چهارمین روز از هفته دولت برای بهره برداری و كلنگ زنی طرح های آبی میهمان مردم و مسئولان آذربایجان غربی است.
بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب نقده و همچنین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به 66 روستا از دیگر برنامه های وزیر نیرو است.
2093/ 1650
۰ نفر