۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۵۷
کد خبر: 82204683
T T
۰ نفر

رويترز: پيشتازي هيلاري كلينتون از دونالد ترامپ

۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۵۷
کد خبر: 82204683
رويترز: پيشتازي هيلاري كلينتون از دونالد ترامپ

تهران- ايرنا- تازه ترين نتايج يك نظرسنجي از سوي خبرگزاري رويترز و موسسه ايپسوس حاكي از آن است كه 41 درصد از راي دهندگان، هيلاري كلينتون نامزد حزب دموكرات را رئيس جمهوري آينده كشورشان انتخاب كرده اند.

به گزارش ايرنا، بر اساس نتايج بدست آمده از نظرسنجي خبرگزاري رويترز و موسسه ايپسوس، 41 درصد از راي دهندگان هيلاري كلينتون نامزد حزب دموكرات و 36 درصد دونالد ترامپ را به عنوان رئيس جمهوري آينده كشورشان برگزيده اند.
اين نظرسنجي كه در تاريخ 22 تا 25 اوت (يكم تا چهارم شهريور) انجام شده است، 23 درصد نيز اعلام كرده اند كه به هيچيك از اين دو نامزد انتخابات راي نخواهند داد، زيرا تمايلي به شركت در اين انتخابات ندارند.
بر اساس نتايج بدست آمده از اين نظرسنجي، هيلاري كلينتون نامزد حزب دموكرات در ايالات سرنوشت ساز فلوريدا، اوهايو و ويرجينيا به احتمال 95% رقيب جمهوريخواه خود را شكست خواهد داد و در اين انتخابات پيروز خواهد شد.
نتايج اين نظرسنجي همچنين نشان مي دهد كه هيلاري كلينتون در 19 ايالت از رقيب خود دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوريخواه پيشي گرفته است.
نتايج بدست آمده از اين نظرسنجي همچنين بيانگر اين است كه اگر دونالد ترامپ نتواند نظر موافق تعداد بيشتري از زنان و همچنين راي دهندگان ميانه روي جمهوريخواه و افراد زير سن قانوني را به سوي خود جلب كند، به احتمال خيلي زياد در رقابت با كيلينتون براي ورود به كاخ سفيد بازنده ميدان خواهد بود.
بر اساس نظرسنجي ديگري كه از سوي موسسه مورنينگ كانسالت انجام شده است، هيلاري كلينتون در رقابت هاي انتخاباتي با فاصله سه درصد از دونالد ترامپ پيشتاز است.
نتايج بدست آمده از اين نظر سنجي 39 درصد از راي دهندگان به هيلاري كلينتون و 36 درصد به دونالد ترامپ راي داده اند.
در رقابت هاي مستقيم بين نامزدهاي دو حزب اصلي در ايالت متحده آمريكا يعني حزب دموكرات و حزب جمهوريخواه، هيلاري كلينتون با كسب 44 درصد از آرا در مقابل حمايت 38 درصدي از دونالد ترامپ با برتري 6 درصدي، از رقيب خود پيشي گرفته است.
اين دو نظرسنجي در بين 2001 نفر از راي دهندگان و به ترتيب در تاريخ 16 و 17 اوت (26 و 27 مرداد) و 18 و 20 اوت (28 و 30 مرداد) و با ضريب خطاي دو درصد انجام شده است.
هر كدام از دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا كه بتواند 270 الكترال كالج را از مجموع 538 الكترال كالج به دست آورد، به عنوان چهل و پنجمين رئيس جمهوري آمريكا سوگند ياد خواهد كرد.
پنجاه و هشتمين انتخابات رياست جمهوري آمريكا در روز سه شنبه هشت نوامبر 2016 (18آبان 1395) برگزار مي شود.
دونالد ترامپ در پي شكست سناتور تد كروز، جان كاسيچ فرماندار، سناتور ماركو روبيوي و ساير نامزدها در رقابت هاي مقدماتي رياست جمهوري سال 2016 حزب جمهوريخواه، به عنوان نامزد رسمي اين حزب براي انتخابات رياست جمهوري برگزيده شد.
هيلاري كلينتون نيز پس از شكست سناتور برني سندرز، به عنوان نامزد رسمي حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريك برگزيده شده است.
شبد**9377**1080 ** 1095