۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82205446
T T
۰ نفر
سه هزار و 550 ميليارد ريال به مستمري بگيران هرمزگان پرداخت شد

بندرعباس-ايرنا - مديركل تامين اجتماعي هرمزگان گفت: سه هزار و 400 ميليارد ريال تعهدهاي بلند مدت و 150 ميليارد ريال تعهدهاي كوتاه مدت ودرمجموع سه هزار و 550 ميليارد ريال در سال گذشته به مستمري بگيران تامين اجتماعي هرمزگان پرداخت شد.

سيد فاضل حيدري بلوكي شنبه باگراميداشت ياد و خاطره رجايي و باهنر ابراز داشت : حتي يكساعت تاخير در پرداخت تعهدها ايجاد نشد كه اين يك ركورد و دستاورد بزرگ خدمت رساني به جامعه هدف محسوب مي شود .
وي ادامه داد: 450 نفر از كاركنان تأمين اجتماعي استان هرمزگان در 16 شعبه دائم ، هشت شعبه اقماري و دو كارگزاري در هرمزگان خدمت دهي به بيش از 894 هزارنفر معادل 57 درصد جمعيت استان را بر عهده دارند.
حيدري بلوكي ابراز داشت : 305 هزار و 170 نفر تعداد بيمه شده اصلي و 525 هزار و 854 نفر تعداد بيمه شده تبعي و در مجموع 831 هزار و 24 نفر زير پوشش خدمت هاي تامين اجتماعي قرار دارند.
مديركل تامين اجتماعي هرمزگان اظهار داشت : از مجموع بيمه شدگان اصلي استان 85 درصد مردان و 15 درصد را زنان تشكيل مي دهند.
وي اشاره كرد: 33 هزار كارگاه استان زير پوشش خدمت هاي اين سازمان بوده كه 25 هزار كارگاه از اين تعداد فعال و هشت هزار كارگاه ديگر غير فعال هستند.
مديركل تامين اجتماعي هرمزگان با بيان اينكه 66 هزار و 82 نفر مجموع مستمري بگيران تحت پوشش تأمين اجتماعي استان است ، افزود : از اين تعداد 37 هزار و 501 نفر مستمر بگير اصلي و 28 هزار و 581 نفر مستمر بگير تبعي هستند.
حيدري بلوكي اظهار داشت : هر چند طي سه سال دولت تدبير و اميد مبلغ مستمري ها 79 درصد افزايش‌ يافته است اما همچنان ميزان مستمري پرداختي ناچيز است.
به گفته وي ، در مورد مستمري‌بگيران امر درمان ، بن خواربار ، هزينه مسكن ، كمك به بيمه تكميلي و سفرهاي رفاهي و زيارتي در حد توان سازمان تامين اجتماعي تأمين مي ‌شود.
مديركل تامين اجتماعي هرمزگان افزود : بخشي از خدمت رساني ها و معيشت مالي به نيمي از جمعيت كشور توسط سازمان تأمين اجتماعي ، بدون اتكا به منابع دولتي انجام‌شده و هرماه 52 هزار ميليارد ريال در سطح كل كشور بابت تعهدها پرداخت مي‌شود كه يك و نيم برابر يارانه ‌ها است.
حيدري بلوكي خاطرنشان كرد : تأمين اجتماعي سازمان درآمد هزينه بوده و مانند دستگاه هاي دولتي نمي‌ تواند در صورت نبود منابع مالي ، پروژه را متوقف كند بلكه بايد به هر ترتيبي مستمري و خدماتخود را ارائه كند.
وي با اشاره به خروج مجموعه تامين اجتماعي از بحران و جلوگيري از رسيدن به نقطه سربسري ، اظهار داشت: روند اين نسبت در سال هاي اخير رو به كاهش بوده و در حال حاضر در هرمزگان برابر با 12.5 دهم مي باشد كه به معناي هر 13 نفر بيمه شده پشتيبان يك پرونده مستمري بگير هستند.
وي ضمن اشاره به اجراي طرح ملي شناسه ملي تامين اجتماعي (SSN) و پرداخت هاي متمركز مستمري ها، افزود: خدمات الكترونيك تامين اجتماعي از جمله اجراي ليست هاي اينترنتي، پرداخت متمركز بيمه بيكاري و مستمري ها، اجراي طرح ساختار نوين ارائه خدمات و ساير خدمات الكترونيك به عنوان بخش ديگري از دستاوردهاي سه سال اخير اين سازمان محسوب مي شود.
3219 /6048