۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82205493
T T
۰ نفر
فعالیت هفت مركز عرضه مستقیم محصولات كشاورزی در كشور

شهركرد - ایرنا - مدیركل خرید و فروش محصولات كشاورزی سازمان مركز تعاون روستایی گفت: هم اكنون هفت مركز عرضه مستقیم محصولات كشاورزی در كشور فعال است.

به گزارش ایرنا، عباس سیاح روز شنبه در آیین افتتاح مركز عرضه مستقیم محصولات كشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: راه اندازی 24 مركز عرضه محصولات كشاورزی دیگر از سیاست های این سازمان در دولت یازدهم است.
به گفته وی، راه اندازی مراكز فروش محصولات كشاورزی در راستای ایجاد زنجیره های ارزش افزوده محصولات كشاورزی است كه دست واسطه ها در خرید و فروش محصولات كشاورزی را كوتاه می كند.
وی با اشاره به این كه خام فروشی و خرید خام محصولات كشاورزی از چرخه فعالیت این سازمان خارج شده است، افزود: فعالیت این سازمان از سه مرحله كاشت، داشت و برداشت فراتر رفته است.
سیاح اظهار كرد: هم اكنون مرحله فرآوری و عرضه مستقیم محصولات كشاورزی به برنامه های این سازمان اضافه شده است.
سرپرست تعاون روستایی چهارمحال وبختیاری نیز در آیین افزود: با راه اندازی مراكز عرضه محصولات كشاورزی از ضرر تولید كنندگان می كاهد.
جان محمد الله یاری افزود: هم اكنون 55 تعاونی روستایی در استان فعال است كه از این تعداد 14تعاونی خاص زنان و 28 تعاونی تولید یكپارچه سازی اراضی كشاورزی است.
وی ظرفیت انبارهای این سازمان در استان را 45 هزار تن اعلام كرد.
بزرگترین مركز دائمی عرضه مستقیم محصولات كشاورزی استان با همت استانداری، سازمان جهاد كشاورزی، سازمان تعاون روستایی، همیاری شهرداریهای استان چهارمحال وبختیاری و با سرمایه گذاری سه میلیارد ریالی اتحادیه تعاون روستایی استان شامل؛ ساختمان هایپر، غرفه و انبارهای محصولات كشاورزی افتتاح شد.
7360/6021
۰ نفر